Poziomy wymagań z informatyki dla klas I - 2017/18

Lp.

R

Paragraf
z podrę-cznika

Szczegółowe cele kształcenia
(Tytuł paragrafu z podręcznika)

Nr
stro-ny

Poz.
Wym.
(oceny)
wg Nau

Numer
 lekcji
wg Nau
 30h

 

Numer
lekcji
wg Nau
+8h

Osiągnięcia

0

1

12

5a

5b

9

13

 

14

15

1

I.

I.

I. Informatyka w szkole, s.7

 

2

I.

I.1.A

Znasz przepisy BHP w szkolnej pracowni komputerowej

7

2

1

 

0

Poprawność postępowania w przypadku zagrożeń.

3

I.

I.1.B

Znasz regulamin pracy w pracowni

8

2

1

 

0

Podstawowa znajomość regulaminu pracowni i przepisów BHP. Zasady oceniania, poprawiania i uzupełniania zaległości.

5

I.

I.2.A

Znasz podstawowe bloki komputera

9

3

1

 

0

Poprawne nazewnictwo i opis funkcji podstawowych elementów komputera.

6

I.

I.2.B

Potrafisz przedstawić współdziałanie wybranych elementów komputera

10

0

0

 

0

Znajomość problematyki współdziałania różnych urządzeń i bloków komputera.

7

I.

I.2.C

Potrafisz zestawić podstawowe elementy komputera

11

0

0

 

0

Zaawansowana wiedza dotycząca środków technologii informacyjnej (komputerów i innych urządzeń).

8

I.

I.2.D

Poznasz wybrane urządzenia techniki komputerowej

13

4

1

 

0

Umiejętność określania wybranych urządzeń oraz znajomość ich podstawowych funkcji i parametrów.

9

I.

I.2.E

Potrafisz dokonać klasyfikacji oprogramowania ze względu na jego funkcje

15

5

2

 

0

Rozumienie potrzeby klasyfikacji oprogramowania.

10

I.

I.2.F

Znasz podstawowe prawne zasady użytkowania oprogramowania i ochrony danych osobowych

16

3

2

 

0

Znajomość podstawowych regulacji prawnych, związanych z rozwojem informatyki (prawo autorskie, ochrona danych osobowych).

12

II.

II.

II. Środowisko usług w sieciach komputerowych, s.17

 

13

II.

II.1.A

Poznasz podstawowe pojęcia związane z działaniem Internetu

17

3

2

 

0

Poprawność formułowana podstawowej bazy pojęciowej związanej z istotą funkcjonowania Internetu.

14

II.

II.1.B

Potrafisz w podstawowym zakresie konfigurować komputer do pracy w sieci

20

5

2

 

0

Umiejętność bezpiecznego korzystania z sieci w różnych miejscach.

16

II.

II.2.A

Potrafisz ocenić wiarygodność informacji uzyskanych w sieci

23

4

3

 

0

Umiejętność określania właściciela serwisu, oceny odpowiedzialności prawnej, korzystania z serwisów administracji publicznej.

17

II.

II.2.B

Potrafisz efektywnie wyszukiwać informacje w sieci

25

2

0

 

34

Umiejętność skutecznego i refleksyjnego korzystania z wyszukiwarek.

18

II.

II.2.C

Potrafisz efektywnie korzystać z zasobów edukacyjnych udostępnianych na portalach i serwisach internetowych

26

6

0

 

35

Rozumienie przydatności serwisów edukacyjnych i społecznościowego redagowania encyklopedii.

19

II.

II.2.D

Potrafisz efektywnie organizować środowisko uzyskiwania informacji

28

6

0

 

34

Umiejętność konfigurowania przeglądarki, z uwzględnieniem polityki bezpieczeństwa, archiwizacji informacji z serwisów WWW, korzystania z kanałów RSS.

21

II.

II.3.A

Potrafisz komunikować się w sieci

29

2

4

 

0

Odpowiedzialne komunikowanie się w sieci.

22

II.

II.3.B

Potrafisz zarządzać pocztą elektroniczną

30

0

0

 

0

Korzystanie z wielu kont, kultura komunikowania się.

23

II.

II.3.C

Potrafisz w przemyślany sposób korzystać z serwisów społecznościowych

31

5

4

 

0

Uwzględnianie polityki prywatności w dłuższej perspektywie czasu.

25

II.

II.4.A

Potrafisz w podstawowym zakresie stosować zabezpieczenia techniczne

34

2

0

 

34

Wiedza o podstawowych zabezpieczeniach technicznych.

26

II.

II.4.B

Rozumiesz znaczenie moralnego postępowania podczas komunikowania się i wymiany zasobów

36

0

0

 

0

Rozumienie znaczenia moralnego postępowania w środowisku sieciowym.

27

II.

II.4.C

Rozumiesz znaczenie netykiety i potrafisz się do niej zastosować

37

2

4

 

0

Netykieta w wybranych usługach: poczcie i grupach dyskusyjnych.

29

II.

II.5.A

Opisujesz zmiany organizacji społeczeństwa w następstwie rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych

38

3

4

 

0

Rozumienie istoty przemian gospodarczych, organizacji społeczeństwa i przemian edukacyjnych.

30

II.

II.5.B

Opisujesz szanse i zagrożenia dla rozwoju społeczeństwa, wynikające z postępu technologii informacyjno-komunikacyjnych

40

4

4

 

0

Refleksyjne stawianie pytań i problemów opisanych w podręczniku.

31

II.

II.5.C

Tworzysz i publikujesz pożyteczne treści w sieci Internet

42

5

4

 

0

Posługiwanie się serwisami interaktywnymi.

33

III.

III.

III. Grafika i multimedia, s.44

 

34

III.

III.1.A

Poznasz podstawowe pojęcia dotyczące fotografii cyfrowej

44

5

5

 

0

Ocenianie jakości aparatów cyfrowych, kompozycja i ekspozycja obrazu.

35

III.

III.1.B

Przekształcasz pliki graficzne

47

2

5

 

0

Znajomość parametrów grafiki map bitowych, formatów plików graficznych.

36

III.

III.1.C

Edytujesz obrazy w grafice rastrowej i wektorowej

51

3

5

 

0

Umiejętność tworzenia galerii obrazów, zmiany parametrów: rozmiaru, rozdzielczości, przekształceń izometrycznych.

37

III.

III.1.D

Edytujesz obrazy w grafice rastrowej i wektorowej z wykorzystaniem warstw *

53

0

0

 

0

Zastosowanie warstw, łączenie grafiki wektorowej i rastrowej.

38

III.

III.1.E

Potrafisz tworzyć albumy zdjęć

55

0

0

 

0

Korzystanie z programów prezentujących galerię zdjęć.

40

III.

III.2.A

Potrafisz wykonać montaż materiału dźwiękowego

56

0

0

 

0

Umiejętność tworzenia montażu materiału dźwiękowego.

41

III.

III.2.B

Potrafisz opracowywać filmy

57

4

6

 

0

Umiejętność montażu materiałów multimedialnych.

43

IV.

IV.

IV. Profesjonalne używanie edytora tekstu, s.60

 

44

IV.

IV.1.A

Znasz zasady używania aplikacji na przykładzie edytora

60

2

7

 

0

Znajomość zasad użytkowania aplikacji do rozwiązywania problemów.

45

IV.

IV.1.B

Znasz elementy struktury dokumentów tekstowych

61

2

7

 

0

Znajomość struktury zastosować do określonego typu dokumentu.

46

IV.

IV.1.C

Znasz zasady poprawnej edycji tekstów

62

2

7

 

0

Umiejętność edytowanie tekstu (m.in. stosowania poprawnie np. miękkiego, twardego i kolumnowego Entera).

47

IV.

IV.1.D

Potrafisz rozwiązywać praktyczne problemy dotyczące edycji tekstów

64

3

10

 

0

Umiejętność dostosowywania różnych dokumentów do typowej dla nich struktury.

48

IV.

IV.1.E

Sprawnie wykorzystujesz zaawansowane opcje Schowka w pakiecie Office

66

0

0

 

0

Korzystanie z ostatnich 24 elementów schowka. 

49

IV.

IV.1.F

Potrafisz profesjonalnie korzystać z narzędzi równań

67

3

0

 

35

Umiejętność używania nawiasów obejmujących kilka zależności (numerowanych w nawiasach) oraz różnego osadzania ich względem tekstu.

50

IV.

IV.1.G

Potrafisz w edycji dokumentów optymalnie wykorzystywać szybkie części (autoteksty)

67

0

0

 

0

Umiejętność organizacji autotekstów w galerie. Wiedza,  jakie zalety mają wykorzystywane do tego celu opcje autokorekty.

51

IV.

IV.1.H

Potrafisz korzystać z wybranych zaawansowanych możliwości edytora graficznego

68

5

8

 

0

Tworzenie i edytowanie mobilnych schematów blokowych oraz optymalne użytkowanie kanwy rysunku oraz siatki.

52

IV.

IV.1.I

Edytujesz dokumenty z wykorzystaniem listy wielopoziomowej

70

4

0

 

36

Wiedza, jak profesjonalnie stosować wielopoziomowe wypunktowania.

53

IV.

IV.1.J

Znasz zasady edycji i zarządzania tabelami

72

4

9

 

0

Umiejętność formatowania kolumny Lp. (z pozycją numeru do prawej) oraz dla kolumn z danymi liczbowymi. Stosowanie tabulatorów dziesiętnych.

54

IV.

IV.1.K

Potrafisz wykorzystywać w edytorze tekstu obiekty pochodzące z różnych źródeł

74

0

0

 

0

Stosowanie procedury szybkiej eliminacji zagnieżdżonych tabel oraz korekty niewłaściwych  znaków końca wiersza.

55

IV.

IV.1.L

Potrafisz wykorzystywać szablony do szybkiego tworzenia różnych dokumentów

75

5

10

 

0

Umiejętność praktycznego dostosowywania odpowiednich szablonów do specyficznych wymagań.

56

IV.

IV.1.M

Potrafisz zapisywać i odczytywać dokumenty w formatach innych aplikacji

76

4

7

 

0

Wiedza, jak zapisywać i otwierać dokumenty z poziomu różnych aplikacji.

57

IV.

IV.1.N

Potrafisz zapisywać dokumenty z ograniczeniem dostępu osób niepowołanych

77

3

7

 

0

Wiedza na temat zwiększania mocy haseł i bezpiecznego ich przechowywania.

58

IV.

IV.1.O

Znasz zasady ułatwiające zapamiętanie większości skrótów klawiaturowych i potrafisz je efektywnie wykorzystywać

78

4

0

 

35

Stosowanie skrótów klawiaturowych do często używanych operacji (nauczyciel powinien podzielić na różne poziomy wymagań i poinformować o tym uczniów).

60

IV.

IV.2.A

Potrafisz edytować wielostronicowe dokumenty z podziałami sekcji

83

5

10

 

0

Stosowanie odpowiednich sekcji, dostosowywanie ich poprzez zmianę orientacji stron, wymuszenie występowania tabel lub elementów graficznych od początku strony.

61

IV.

IV.2.B

Potrafisz profesjonalnie edytować obszerne tabele i zarządzać nimi

85

0

0

 

0

Tworzenie i edytowanie w sposób profesjonalny tabel wyższych niż jedna strona z wieloma kolumnami, także na stronie z poziomą orientacją.

62

IV.

IV.2.C

Potrafisz efektywnie korzystać z rejestracji zmian oraz recenzji

88

6

0

 

35

Umiejętność efektywnego porównania różnych wersji dokumentów i profesjonalne dostosowywanie ich do własnych wymagań oraz udostępnianie automatycznie korekt.

63

IV.

IV.2.D

Potrafisz optymalnie zrządzać wielostronicowymi dokumentami

90

4

11

 

0

Umiejętność dostosowywania obszernych dokumentów do efektywnego korzystania poprzez m.in. przypisy, organizację nagłówków, wyróżnienia  wielopoziomowe.

64

IV.

IV.2.E

Znasz zasady profesjonalnej edycji i przygotowania do druku obszernych dokumentów

91

5

0

 

38

Umiejętność przygotowania obszernych dokumentów do druku i drukowania korespondencji seryjnej.

65

IV.

IV.2.Nau

 

 

-

-

 

-

-

66

IV.

IV.3.A

Potrafisz przygotować dokumenty do automatycznego tworzenia spisów treści

92

3

12

 

0

Umiejętność tworzenia  automatycznych spisów treści oraz numerowania (pod)rozdziałów w różnych formatach (na wyższą ocenę).

67

IV.

IV.3.B

Potrafisz przygotować dokumenty do automatycznego tworzenia spisów tabel oraz rysunków

94

3

0

 

35

Umiejętniść tworzenia automatycznej numeracji  rysunków i tabel z dodatkowymi parametrami.

68

IV.

IV.3.C

Potrafisz edytować dokumenty do automatycznego tworzenia bibliografii

94

5

0

 

35

Umiejętność tworzenia bazy bibliograficznej, efektywnie wykorzystywanie jej do odwołań bibliograficznych oraz tworzenie ich spisu w wybranym stylu. Wiedza, jak przenosić pliki zawierające dane bibliograficzne, pomiędzy komputerami (na wyższą ocenę).

69

IV.

IV.3.D

Potrafisz efektywnie edytować dokumenty do automatycznego tworzenia i modyfikacji skorowidzu (indeksu)

97

6

0

 

35

Umiejętność optymalnego organizowania danych skorowidza oraz wiedza o tworzeniu automatycznego spisu z odniesieniami do numerów stron.

71

V.

V.

V. Rozwiązywanie problemów przy użyciu arkusza kalkulacyjnego, s.102

 

72

V.

V.1.A

Potrafisz gromadzić dane w arkuszu

102

2

13

 

0

Umiejętność gromadzenia i poprawnej organizacji danych.

73

V.

V.1.B

Potrafisz formatować dane różnych typów

104

2

13

 

0

Rozumienie działania narzędzia Malarz formatów i umiejętność tworzenia własnych formatów danych (np. daty).

75

V.

V.2.A

Potrafisz stosować formuły i wykorzystywać w nich funkcje

108

4

14

 

0

Umiejętność tworzenia poprawnych formuł do różnego rodzaju obliczeń. Znajomość różnych kategorii funkcji standardowych i umiejętność wyboru odpowiednich funkcji w formułach.

76

V.

V.2.B

Potrafisz stosować różne rodzaje adresowania

110

2

14

 

0

Umiejętność wykorzystania odpowiedniego rodzaju adresacji w rozwiązywanych problemach szkolnych i z życia codziennego.

77

V.

V.2.C

Potrafisz stosować formuły tablicowe

111

5

0

 

32

Rozumienie znaczenia formuł tablicowych i umiejętność optymalnego rozwiązywania problemów z wykorzystaniem formuł tablicowych.

79

V.

V.3.A

Potrafisz stosować opcję Poprawność danych  podczas wprowadzania danych z listy wyboru

113

5

15

 

0

Znajomość reguł poprawnego wprowadzania danych i stosowanie ich w rozwiązywanych problemach.

80

V.

V.3.B

Potrafisz stosować opcję Poprawność danych  do wprowadzania danych w zadanym formacie

115

0

0

 

0

Umiejętność sprawdzania poprawności formatu wprowadzanych danych.

82

V.

V.4.A

Potrafisz wyróżniać dane spełniające określone kryterium

117

4

16

 

0

Umiejętność wyróżniania danych spełniających określone kryterium.

83

V.

V.4.B

Potrafisz tworzyć więcej niż jedną regułę formatowania zakresu danych

118

5

16

 

0

Rozumienie istoty wyróżniania danych i umiejętność stosowania więcej niż jednej reguły formatowania.

84

V.

V.4.C

Potrafisz stosować formatowanie warunkowe do wizualnej analizy danych

120

5

0

 

31

Wykorzystanie formatowania warunkowego do wizualnej analizy danych.

86

V.

V.5.A

Potrafisz tworzyć optymalny wykres dla zadanych danych

122

3

17

 

0

Tworzenie optymalnych wykresów dla zadanych danych.

87

V.

V.5.B

Potrafisz stosować tabelę przestawną do prezentacji danych w zadanym układzie

126

5

0

 

31

Znajomość pojęcia tabeli przestawnej. Wykorzystanie tego narzędzia w rozwiązywaniu różnorodnych problemów, prezentacji danych w różnych układach.

89

V.

V.6.A

Potrafisz utworzyć bazę danych w arkuszu

127

2

18

 

0

Tworzenie bazy danych w arkuszu.

90

V.

V.6.B

Potrafisz porządkować i znajdować dane w bazie

128

2

18

 

0

Umiejętność porządkowania danych w bazie według różnych kryteriów, umiejętność swobodnego wyszukiwania potrzebnych danych.

91

V.

V.6.C

Potrafisz stosować filtry w bazie danych

129

2

18

 

0

Rozumienie sposobów filtrowania danych w bazie i umiejętność zastosowania odpowiednich filtrów do wyszukiwania zadanych informacji.

92

V.

V.6.D

Potrafisz posługiwać się formularzami w bazach danych

130

3

18

 

0

Umiejętność  wykorzystania formularza do wprowadzania, modyfikacji i wyszukania danych.

94

V.

V.7.A

Potrafisz tworzyć proste makrodefinicje

131

4

0

 

37

Rozumienie pojęcia makrodefinicji i umiejętność automatyzowania prostych działań w arkuszu za pomocą makrodefinicji.

95

V.

V.7.B

Potrafisz korzystać ze zdefiniowanych makrodefinicji

133

0

0

 

0

Umiejętność modyfikowania istniejących makrodefinicji.

97

V.

V.8.A

Znasz działania formantów formularzy

134

5

0

 

37

Wykorzystanie formantów formularzy do usprawnienia działania arkusza.

99

VI.

VI.

VI. Prezentacje multimedialne, s.138

 

100

VI.

VI.1.A

Potrafisz projektować strukturę rozbudowanych prezentacji

138

2

21

 

0

Znajomość zasad projektowania prezentacji, tworzenie optymalnej struktury rozbudowanej prezentacji.

102

VI.

VI.2.A

Potrafisz wykorzystać hiperłącza w sterowaniu slajdami

141

3

0

 

33

Umiejętność wykorzystania hiperłączy w definiowaniu przejść ze slajdu menu złożonej prezentacji do odpowiedniej grupy slajdów oraz definiowania hiperłącza do dowolnego slajdu, pliku lub (elementu) strony WWW.

103

VI.

VI.2.B

Potrafisz stosować przyciski sterujące slajdami

142

4

0

 

33

Wykorzystanie przycisków sterujących do zdefiniowania prawidłowej nawigacji w prezentacji.

105

VI.

VI.3.A

Potrafisz utworzyć prezentację przenośną

143

4

22

 

0

Umiejętność zapisania prezentacji jako prezentacji przenośnej tak, aby można ją było wykorzystać na dowolnym komputerze.

106

VI.

VI.3.B

Potrafisz zapisać prezentację jako stronę internetową

144

4

22

 

0

Znajomość walorów poznawczych, reklamowych prezentacji multimedialnych i i umiejętność upowszechniania prezentacji poprzez publikację w sieci Internet.

108

VI.

VI.4.A

Stosujesz zasady obowiązujące podczas tworzenia prezentacji

145

3

23

 

0

Znajomość i stosowanie zasad sztuki prezentacji.

109

VI.

VI.4.B

Potrafisz w profesjonalny sposób prowadzić wystąpienia

146

5

23

 

0

Wiedza, na czym polegają profesjonalne wystąpienia i umiejętność prowadzenia takich wystąpień wspomaganych prezentacjami multimedialnymi.

111

VI.

VI.5.A

Potrafisz przygotować test w postaci prezentacji multimedialnej

147

0

0

 

0

Umiejętność wykorzystania prezenatcji multimedialnej do rozwiązywania różnorodnych problemów (np. testów sprawdzająccyh wiedzę).

113

VII.

VII.

VII. Relacyjne bazy danych, s.150

 

114

VII.

VII.1.A

Rozumiesz znaczenie identyfikatorów

150

3

19

 

0

Rozumienie znaczenia identyfikatorów w komputerowych bazach danych.

115

VII.

VII.1.B

Potrafisz zaprojektować tabele do rozwiązania konkretnego problemu

151

4

19

 

0

Umiejętność projekcji danych w tabelach.

117

VII.

VII.2.A

Poznasz podstawowe obiekty bazy danych

152

2

19

 

0

Znajomość funkcjonalności tabel, kwerend, formularzy i raportów.

118

VII.

VII.2.B

Potrafisz importować tabele

153

2

19

 

0

Umiejętność korzystania z danych publikowanych w tabelach.

119

VII.

VII.2.C

Wyszukujesz informacje w relacyjnej bazie danych

155

5

20

 

0

Umiejętność zadawania pytań w relacyjnych bazach danych.

120

VII.

VII.2.D

Stosujesz formularze w komputerowych bazach danych

157

2

20

 

0

Poprawność projektowania i korzystania z formularzy.

122

VIII.

VIII.

VIII. Strony internetowe, s.159

 

123

VIII.

VIII.1.A

Rozumiesz formatowanie dokumentów hipertekstowych za pomocą znaczników

159

2

24

 

0

Rozumienie języka formatowania dokumentów za pomocą znaczników.

124

VIII.

VIII.1.B

Potrafisz projektować i stosować style oraz korzystać z szablonów

163

4

24

 

0

Umiejętność korzystania ze stylów i szablonów w serwisach WWW.

125

VIII.

VIII.1.C

Potrafisz stosować szablony w systemach zarządzania treścią (CMS)

166

0

0

 

0

Rozumienie istoty zarządzania treścią w systemach CMS.

127

VIII.

VIII.2.A

Rozumiesz potrzebę programowania serwisów internetowych

167

3

25

 

0

Rozumienie potrzeby programowania w serwisach internetowych.

128

VIII.

VIII.2.B

Potrafisz tworzyć proste programy w serwisach internetowych

167

5

25

 

0

Umiejętność tworzenia bardzo prostych programów po stronie klienta (przeglądarki).

130

IX.

IX.

IX. Współdziałanie aplikacji, s.170

 

131

IX.

IX.1.A

Wiesz, na czym polega korespondencja seryjna

170

2

26

 

0

Rozumienie istoty korespondencji seryjnej i znajomość podstawowych pojęć z nią związanych.

132

IX.

IX.1.B

Potrafisz zaprojektować etykiety adresowe i  koperty na podstawie danych z różnych źródeł

171

3

26

 

0

Wykorzystanie korespondencji seryjnej do tworzenia np. identyfikatorów, etykiet adresowych, kopert.

133

IX.

IX.1.C

Potrafisz stosować dodatkowe elementy (zwroty grzecznościowe) w dokumencie głównym korespondencji seryjnej

174

5

26

 

0

Wykorzystanie możliwości korespondencji seryjnej w formułowaniu poprawnych zwrotów grzecznościowych np. ze względu na płeć odbiorcy.

134

IX.

IX.1.D

Potrafisz wypełniać druki zewnętrzne za pomocą korespondencji seryjnej

175

5

0

 

38

Umiejętność wykorzystania korespondencji seryjnej w rozwiązywaniu różnorodnych problemów np. przy wypełnianiu druków zewnętrznych.

136

IX.

IX.2.A

Potrafisz osadzać pliki lub ich elementy

176

4

26

 

0

Rozumienie i praktycznie wykorzystanie mechanizmu OLE.

137

IX.

IX.2.B

Potrafisz dołączać do plików elementy lub całe pliki innych aplikacji

177

4

26

 

0

Rozumienie potrzeb współdziałania aplikacji, umiejętność wykorzystania części lub całych plików innej aplikacji poprzez operację łączenia.

138

IX.

IX.2.C

Potrafisz organizować współdziałanie aplikacji w przygotowaniu dokumentów do masowych wydruków

179

5

0

 

36

Umiejętność poprawnego organizowania współdziałania aplikacji i przygotowania dokumentów do masowych wydruków.

140

X.

X.

X. Rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem komputera i zasobów Internetu, s.182

 

141

X.

X.1.A

Informatyczne rozwiązywanie problemów - podejście algorytmiczne

182

2

27

 

0

Znajomość i rozumienie sposobu algorytmicznego podejścia do rozwiązywania problemów. Umiejętność zdefiniowania kolejnych etapów rozwiązywania problemu.

142

X.

X.1.B
(I-II)

Rozwiązujesz  problemy stosując podejście algorytmiczne
 (problemy: I - II)

183

5

28

 

0

Wykorzystanie podejścia algorytmicznego w rozwiązywaniu problemów zarówno szkolnych, jak i z życia codziennego.

143

X.

X.1.B
(III-IV)

Rozwiązujesz  problemy stosując podejście algorytmiczne
 (problemy: III - IV)

186

5

29

 

0

Wykorzystanie podejścia algorytmicznego w rozwiązywaniu problemów zarówno szkolnych jak i z życia codziennego.

145

X.

X.2.A

Korzystasz z programów dydaktycznych, lekcji dostępnych w portalach edukacyjnych

188

2

30

 

0

Rozumienie istoty wykorzystania różnorodnych środków dydaktycznych w zdobywaniu wiedzy i kompetencji. Wykorzystanie komputerowych programów dydaktycznych z różnych przedmiotów, korzystanie z portali edukacyjnych, encyklopedii i słowników internetowych.

146

X.

X.2.B

Wykorzystujesz dostępne w sieci  WebQuesty z różnych przedmiotów w pracy twórczej i rozwijaniu swoich zainteresowań

190

3

30

 

0

Umiejętne stosowanie nowoczesnych metod uczenia się (WebQuest) na różnych przedmiotach, pracy twórczej i rozwijaniu swoich zainteresowań.

147

X.

X.2.C

Wykorzystujesz elementy e-learningu do uczenia się

192

4

30

 

0

Rozumienie pojęcia e-learningu i istoty wykorzystania go w kształceniu się przez całe życie. Wykorzystanie elementów e-learnigu w nabywaniu wiedzy i umiejetności.

149

X.

X.3.

Przykłady rozwiązywania problemów za pomocą oprogramowania aplikacyjnego

193

0

0

 

0

Umiejętność dokonania dokładnej analizy problemu, wybrania najoptymalniejszego rozwiązania wykorzystującego oprogramowanie aplikacyjne i umiejętność rozwiązania problemu.
Podejmowanie ambitnych zadań do rozwiązania zawartych w tym podrozdziale lub z serwisu internetowego WSZ PWN.
Możliwość poprawy oceny końcowej (dopuszczalne rozwiązanie w domu i "obrona" na następnej lekcji).

 

Sortowanie elementów tej kolumny pozwala przywrócić porządek paragrafów zgodny z podręcznikiem.

Kolumna nie wchodzi w zakres drukowania.

Numer rozdziału z podręcznika.

Identyfikator paragrafu
z podręcznika wraz z dodatkowymi paragrafami do wykorzystania przez nauczyciela.

Tytuły paragrafów z podręcznika.

Dopisywanie tytułu paragrafu nauczycielskiego jest możliwe w arkuszu PN.

Numer strony w podręczniku.

Poziomy wymagań dla paragrafów realizowanych na lekcjach o numerze z kolumny 13 lub 14 arkusza PN.
Brak oceny (0) oznacza, że nauczyciel nie określił poziomu wymagań w arkuszu PN i nie zamierza realizować tego paragrafu.
Niewykorzystanie paragrafu specjalnego dla nauczyciela oznaczono myslnikiem.

Numer lekcji, na której nauczyciel zamierza realizować wybrany paragraf w ramach 30 godzin. Numer 0 oznacza, że dany paragraf nie jest w tym cyklu realizowany.

Kolumna służy do oddzielenia grupowań sąsiednich kolumn.
Można ją wykorzystać do ewentualnych dodatkowych uwag.

Numer lekcji, na której nauczyciel zamierza realizować wybrany paragraf w ramach 8 dodatkowych godzin. Znak - oznacza, że dany paragraf nie jest w tym cyklu realizowany.

Uwagi automatycznie pobrane z arkusza PN.
Brak uwagi oznaczone przez -.