Poziomy wymagań z informatyki dla
klas I - 2017/18 |
|||||||||
Lp. |
Paragraf |
Szczegółowe cele kształcenia |
Nr |
Poz. |
Numer |
|
Numer |
Osiągnięcia |
|
0 |
1 |
12 |
5a |
5b |
9 |
13 |
|
14 |
15 |
1 |
I. |
I. |
I. Informatyka w szkole, s.7 |
|
|||||
2 |
I. |
I.1.A |
Znasz
przepisy BHP w szkolnej pracowni komputerowej |
7 |
2 |
1 |
|
0 |
Poprawność
postępowania w przypadku zagrożeń. |
3 |
I. |
I.1.B |
Znasz
regulamin pracy w pracowni |
8 |
2 |
1 |
|
0 |
Podstawowa
znajomość regulaminu pracowni i przepisów BHP. Zasady oceniania, poprawiania
i uzupełniania zaległości. |
5 |
I. |
I.2.A |
Znasz
podstawowe bloki komputera |
9 |
3 |
1 |
|
0 |
Poprawne
nazewnictwo i opis funkcji podstawowych elementów komputera. |
8 |
I. |
I.2.D |
Poznasz
wybrane urządzenia techniki komputerowej |
13 |
4 |
1 |
|
0 |
Umiejętność
określania wybranych urządzeń oraz znajomość ich podstawowych funkcji i parametrów. |
9 |
I. |
I.2.E |
Potrafisz
dokonać klasyfikacji oprogramowania ze względu na jego funkcje |
15 |
5 |
2 |
|
0 |
Rozumienie
potrzeby klasyfikacji oprogramowania. |
10 |
I. |
I.2.F |
Znasz
podstawowe prawne zasady użytkowania oprogramowania i ochrony danych
osobowych |
16 |
3 |
2 |
|
0 |
Znajomość
podstawowych regulacji prawnych, związanych z rozwojem informatyki (prawo
autorskie, ochrona danych osobowych). |
12 |
II. |
II. |
II. Środowisko usług w sieciach komputerowych, s.17 |
|
|||||
13 |
II. |
II.1.A |
Poznasz
podstawowe pojęcia związane z działaniem Internetu |
17 |
3 |
2 |
|
0 |
Poprawność
formułowana podstawowej bazy pojęciowej związanej z istotą funkcjonowania
Internetu. |
14 |
II. |
II.1.B |
Potrafisz
w podstawowym zakresie konfigurować komputer do pracy w sieci |
20 |
5 |
2 |
|
0 |
Umiejętność
bezpiecznego korzystania z sieci w różnych miejscach. |
16 |
II. |
II.2.A |
Potrafisz
ocenić wiarygodność informacji uzyskanych w sieci |
23 |
4 |
3 |
|
0 |
Umiejętność
określania właściciela serwisu, oceny odpowiedzialności prawnej, korzystania z
serwisów administracji publicznej. |
17 |
II. |
II.2.B |
Potrafisz
efektywnie wyszukiwać informacje w sieci |
25 |
2 |
0 |
|
34 |
Umiejętność
skutecznego i refleksyjnego korzystania z wyszukiwarek. |
18 |
II. |
II.2.C |
Potrafisz
efektywnie korzystać z zasobów edukacyjnych udostępnianych na portalach
i serwisach internetowych |
26 |
6 |
0 |
|
35 |
Rozumienie
przydatności serwisów edukacyjnych i społecznościowego redagowania
encyklopedii. |
19 |
II. |
II.2.D |
Potrafisz
efektywnie organizować środowisko uzyskiwania informacji |
28 |
6 |
0 |
|
34 |
Umiejętność
konfigurowania przeglądarki, z uwzględnieniem polityki bezpieczeństwa,
archiwizacji informacji z serwisów WWW, korzystania z kanałów RSS. |
21 |
II. |
II.3.A |
Potrafisz
komunikować się w sieci |
29 |
2 |
4 |
|
0 |
Odpowiedzialne
komunikowanie się w sieci. |
23 |
II. |
II.3.C |
Potrafisz
w przemyślany sposób korzystać z serwisów społecznościowych |
31 |
5 |
4 |
|
0 |
Uwzględnianie
polityki prywatności w dłuższej perspektywie czasu. |
25 |
II. |
II.4.A |
Potrafisz
w podstawowym zakresie stosować zabezpieczenia techniczne |
34 |
2 |
0 |
|
34 |
Wiedza
o podstawowych zabezpieczeniach technicznych. |
27 |
II. |
II.4.C |
Rozumiesz
znaczenie netykiety i potrafisz się do niej zastosować |
37 |
2 |
4 |
|
0 |
Netykieta
w wybranych usługach: poczcie i grupach dyskusyjnych. |
29 |
II. |
II.5.A |
Opisujesz
zmiany organizacji społeczeństwa w następstwie rozwoju technologii
informacyjno-komunikacyjnych |
38 |
3 |
4 |
|
0 |
Rozumienie
istoty przemian gospodarczych, organizacji społeczeństwa i przemian
edukacyjnych. |
30 |
II. |
II.5.B |
Opisujesz
szanse i zagrożenia dla rozwoju społeczeństwa, wynikające z postępu
technologii informacyjno-komunikacyjnych |
40 |
4 |
4 |
|
0 |
Refleksyjne
stawianie pytań i problemów opisanych w podręczniku. |
31 |
II. |
II.5.C |
Tworzysz
i publikujesz pożyteczne treści w sieci Internet |
42 |
5 |
4 |
|
0 |
Posługiwanie
się serwisami interaktywnymi. |
33 |
III. |
III. |
III. Grafika i multimedia, s.44 |
|
|||||
34 |
III. |
III.1.A |
Poznasz
podstawowe pojęcia dotyczące fotografii cyfrowej |
44 |
5 |
5 |
|
0 |
Ocenianie
jakości aparatów cyfrowych, kompozycja i ekspozycja obrazu. |
35 |
III. |
III.1.B |
Przekształcasz
pliki graficzne |
47 |
2 |
5 |
|
0 |
Znajomość
parametrów grafiki map bitowych, formatów plików graficznych. |
36 |
III. |
III.1.C |
Edytujesz
obrazy w grafice rastrowej i wektorowej |
51 |
3 |
5 |
|
0 |
Umiejętność
tworzenia galerii obrazów, zmiany parametrów: rozmiaru, rozdzielczości,
przekształceń izometrycznych. |
41 |
III. |
III.2.B |
Potrafisz
opracowywać filmy |
57 |
4 |
6 |
|
0 |
Umiejętność
montażu materiałów multimedialnych. |
43 |
IV. |
IV. |
IV. Profesjonalne używanie edytora tekstu, s.60 |
|
|||||
44 |
IV. |
IV.1.A |
Znasz
zasady używania aplikacji na przykładzie edytora |
60 |
2 |
7 |
|
0 |
Znajomość
zasad użytkowania aplikacji do rozwiązywania problemów. |
45 |
IV. |
IV.1.B |
Znasz
elementy struktury dokumentów tekstowych |
61 |
2 |
7 |
|
0 |
Znajomość
struktury zastosować do określonego typu dokumentu. |
46 |
IV. |
IV.1.C |
Znasz
zasady poprawnej edycji tekstów |
62 |
2 |
7 |
|
0 |
Umiejętność
edytowanie tekstu (m.in. stosowania poprawnie np. miękkiego, twardego i
kolumnowego Entera). |
47 |
IV. |
IV.1.D |
Potrafisz
rozwiązywać praktyczne problemy dotyczące edycji tekstów |
64 |
3 |
10 |
|
0 |
Umiejętność
dostosowywania różnych dokumentów do typowej dla nich struktury. |
49 |
IV. |
IV.1.F |
Potrafisz
profesjonalnie korzystać z narzędzi równań |
67 |
3 |
0 |
|
35 |
Umiejętność
używania nawiasów obejmujących kilka zależności (numerowanych w nawiasach)
oraz różnego osadzania ich względem tekstu. |
51 |
IV. |
IV.1.H |
Potrafisz
korzystać z wybranych zaawansowanych możliwości edytora graficznego |
68 |
5 |
8 |
|
0 |
Tworzenie
i edytowanie mobilnych schematów blokowych oraz optymalne użytkowanie kanwy
rysunku oraz siatki. |
52 |
IV. |
IV.1.I |
Edytujesz
dokumenty z wykorzystaniem listy wielopoziomowej |
70 |
4 |
0 |
|
36 |
Wiedza,
jak profesjonalnie stosować wielopoziomowe wypunktowania. |
53 |
IV. |
IV.1.J |
Znasz
zasady edycji i zarządzania tabelami |
72 |
4 |
9 |
|
0 |
Umiejętność
formatowania kolumny Lp. (z pozycją numeru do prawej) oraz dla kolumn z
danymi liczbowymi. Stosowanie tabulatorów dziesiętnych. |
55 |
IV. |
IV.1.L |
Potrafisz
wykorzystywać szablony do szybkiego tworzenia różnych dokumentów |
75 |
5 |
10 |
|
0 |
Umiejętność
praktycznego dostosowywania odpowiednich szablonów do specyficznych wymagań. |
56 |
IV. |
IV.1.M |
Potrafisz
zapisywać i odczytywać dokumenty w formatach innych aplikacji |
76 |
4 |
7 |
|
0 |
Wiedza,
jak zapisywać i otwierać dokumenty z poziomu różnych aplikacji. |
57 |
IV. |
IV.1.N |
Potrafisz
zapisywać dokumenty z ograniczeniem dostępu osób niepowołanych |
77 |
3 |
7 |
|
0 |
Wiedza na
temat zwiększania mocy haseł i bezpiecznego ich przechowywania. |
58 |
IV. |
IV.1.O |
Znasz
zasady ułatwiające zapamiętanie większości skrótów klawiaturowych
i potrafisz je efektywnie wykorzystywać |
78 |
4 |
0 |
|
35 |
Stosowanie
skrótów klawiaturowych do często używanych operacji (nauczyciel powinien
podzielić na różne poziomy wymagań i poinformować o tym uczniów). |
60 |
IV. |
IV.2.A |
Potrafisz
edytować wielostronicowe dokumenty z podziałami sekcji |
83 |
5 |
10 |
|
0 |
Stosowanie
odpowiednich sekcji, dostosowywanie ich poprzez zmianę orientacji stron,
wymuszenie występowania tabel lub elementów graficznych od początku strony. |
62 |
IV. |
IV.2.C |
Potrafisz
efektywnie korzystać z rejestracji zmian oraz recenzji |
88 |
6 |
0 |
|
35 |
Umiejętność
efektywnego porównania różnych wersji dokumentów i profesjonalne
dostosowywanie ich do własnych wymagań oraz udostępnianie automatycznie
korekt. |
63 |
IV. |
IV.2.D |
Potrafisz
optymalnie zrządzać wielostronicowymi dokumentami |
90 |
4 |
11 |
|
0 |
Umiejętność
dostosowywania obszernych dokumentów do efektywnego korzystania poprzez m.in.
przypisy, organizację nagłówków, wyróżnienia
wielopoziomowe. |
64 |
IV. |
IV.2.E |
Znasz
zasady profesjonalnej edycji i przygotowania do druku obszernych
dokumentów |
91 |
5 |
0 |
|
38 |
Umiejętność
przygotowania obszernych dokumentów do druku i drukowania korespondencji
seryjnej. |
65 |
IV. |
IV.2.Nau |
|
|
- |
- |
|
- |
- |
66 |
IV. |
IV.3.A |
Potrafisz
przygotować dokumenty do automatycznego tworzenia spisów treści |
92 |
3 |
12 |
|
0 |
Umiejętność
tworzenia automatycznych spisów treści
oraz numerowania (pod)rozdziałów w różnych formatach (na wyższą ocenę). |
67 |
IV. |
IV.3.B |
Potrafisz
przygotować dokumenty do automatycznego tworzenia spisów tabel oraz rysunków |
94 |
3 |
0 |
|
35 |
Umiejętniść tworzenia automatycznej numeracji rysunków i tabel z dodatkowymi parametrami. |
68 |
IV. |
IV.3.C |
Potrafisz
edytować dokumenty do automatycznego tworzenia bibliografii |
94 |
5 |
0 |
|
35 |
Umiejętność
tworzenia bazy bibliograficznej, efektywnie wykorzystywanie jej do odwołań bibliograficznych oraz tworzenie ich spisu w
wybranym stylu. Wiedza, jak przenosić pliki zawierające dane bibliograficzne,
pomiędzy komputerami (na wyższą ocenę). |
69 |
IV. |
IV.3.D |
Potrafisz
efektywnie edytować dokumenty do automatycznego tworzenia i modyfikacji skorowidzu
(indeksu) |
97 |
6 |
0 |
|
35 |
Umiejętność
optymalnego organizowania danych skorowidza oraz wiedza o tworzeniu
automatycznego spisu z odniesieniami do numerów stron. |
71 |
V. |
V. |
V. Rozwiązywanie problemów przy użyciu arkusza kalkulacyjnego,
s.102 |
|
|||||
72 |
V. |
V.1.A |
Potrafisz
gromadzić dane w arkuszu |
102 |
2 |
13 |
|
0 |
Umiejętność
gromadzenia i poprawnej organizacji danych. |
73 |
V. |
V.1.B |
Potrafisz
formatować dane różnych typów |
104 |
2 |
13 |
|
0 |
Rozumienie
działania narzędzia Malarz formatów i umiejętność tworzenia własnych formatów
danych (np. daty). |
75 |
V. |
V.2.A |
Potrafisz
stosować formuły i wykorzystywać w nich funkcje |
108 |
4 |
14 |
|
0 |
Umiejętność
tworzenia poprawnych formuł do różnego rodzaju obliczeń. Znajomość różnych
kategorii funkcji standardowych i umiejętność wyboru odpowiednich funkcji w
formułach. |
76 |
V. |
V.2.B |
Potrafisz
stosować różne rodzaje adresowania |
110 |
2 |
14 |
|
0 |
Umiejętność
wykorzystania odpowiedniego rodzaju adresacji w rozwiązywanych problemach
szkolnych i z życia codziennego. |
77 |
V. |
V.2.C |
Potrafisz
stosować formuły tablicowe |
111 |
5 |
0 |
|
32 |
Rozumienie
znaczenia formuł tablicowych i umiejętność optymalnego rozwiązywania
problemów z wykorzystaniem formuł tablicowych. |
79 |
V. |
V.3.A |
Potrafisz
stosować opcję Poprawność danych
podczas wprowadzania danych z listy wyboru |
113 |
5 |
15 |
|
0 |
Znajomość
reguł poprawnego wprowadzania danych i stosowanie ich w rozwiązywanych
problemach. |
82 |
V. |
V.4.A |
Potrafisz
wyróżniać dane spełniające określone kryterium |
117 |
4 |
16 |
|
0 |
Umiejętność
wyróżniania danych spełniających określone kryterium. |
83 |
V. |
V.4.B |
Potrafisz
tworzyć więcej niż jedną regułę formatowania zakresu danych |
118 |
5 |
16 |
|
0 |
Rozumienie
istoty wyróżniania danych i umiejętność stosowania więcej niż jednej reguły formatowania. |
84 |
V. |
V.4.C |
Potrafisz
stosować formatowanie warunkowe do wizualnej analizy danych |
120 |
5 |
0 |
|
31 |
Wykorzystanie
formatowania warunkowego do wizualnej analizy danych. |
86 |
V. |
V.5.A |
Potrafisz
tworzyć optymalny wykres dla zadanych danych |
122 |
3 |
17 |
|
0 |
Tworzenie
optymalnych wykresów dla zadanych danych. |
87 |
V. |
V.5.B |
Potrafisz
stosować tabelę przestawną do prezentacji danych w zadanym układzie |
126 |
5 |
0 |
|
31 |
Znajomość
pojęcia tabeli przestawnej. Wykorzystanie tego narzędzia w rozwiązywaniu różnorodnych
problemów, prezentacji danych w różnych układach. |
89 |
V. |
V.6.A |
Potrafisz
utworzyć bazę danych w arkuszu |
127 |
2 |
18 |
|
0 |
Tworzenie
bazy danych w arkuszu. |
90 |
V. |
V.6.B |
Potrafisz
porządkować i znajdować dane w bazie |
128 |
2 |
18 |
|
0 |
Umiejętność
porządkowania danych w bazie według różnych kryteriów, umiejętność swobodnego
wyszukiwania potrzebnych danych. |
91 |
V. |
V.6.C |
Potrafisz
stosować filtry w bazie danych |
129 |
2 |
18 |
|
0 |
Rozumienie
sposobów filtrowania danych w bazie i umiejętność zastosowania odpowiednich
filtrów do wyszukiwania zadanych informacji. |
92 |
V. |
V.6.D |
Potrafisz
posługiwać się formularzami w bazach danych |
130 |
3 |
18 |
|
0 |
Umiejętność wykorzystania formularza do wprowadzania,
modyfikacji i wyszukania danych. |
94 |
V. |
V.7.A |
Potrafisz
tworzyć proste makrodefinicje |
131 |
4 |
0 |
|
37 |
Rozumienie
pojęcia makrodefinicji i umiejętność automatyzowania prostych działań w
arkuszu za pomocą makrodefinicji. |
97 |
V. |
V.8.A |
Znasz
działania formantów formularzy |
134 |
5 |
0 |
|
37 |
Wykorzystanie
formantów formularzy do usprawnienia działania arkusza. |
99 |
VI. |
VI. |
VI. Prezentacje multimedialne, s.138 |
|
|||||
100 |
VI. |
VI.1.A |
Potrafisz
projektować strukturę rozbudowanych prezentacji |
138 |
2 |
21 |
|
0 |
Znajomość
zasad projektowania prezentacji, tworzenie optymalnej struktury rozbudowanej
prezentacji. |
102 |
VI. |
VI.2.A |
Potrafisz
wykorzystać hiperłącza w sterowaniu slajdami |
141 |
3 |
0 |
|
33 |
Umiejętność
wykorzystania hiperłączy w definiowaniu przejść ze slajdu menu złożonej
prezentacji do odpowiedniej grupy slajdów oraz definiowania hiperłącza do
dowolnego slajdu, pliku lub (elementu) strony WWW. |
103 |
VI. |
VI.2.B |
Potrafisz
stosować przyciski sterujące slajdami |
142 |
4 |
0 |
|
33 |
Wykorzystanie
przycisków sterujących do zdefiniowania prawidłowej nawigacji w prezentacji. |
105 |
VI. |
VI.3.A |
Potrafisz
utworzyć prezentację przenośną |
143 |
4 |
22 |
|
0 |
Umiejętność
zapisania prezentacji jako prezentacji przenośnej tak, aby można ją było
wykorzystać na dowolnym komputerze. |
106 |
VI. |
VI.3.B |
Potrafisz
zapisać prezentację jako stronę internetową |
144 |
4 |
22 |
|
0 |
Znajomość
walorów poznawczych, reklamowych prezentacji multimedialnych i i umiejętność upowszechniania prezentacji poprzez
publikację w sieci Internet. |
108 |
VI. |
VI.4.A |
Stosujesz
zasady obowiązujące podczas tworzenia prezentacji |
145 |
3 |
23 |
|
0 |
Znajomość
i stosowanie zasad sztuki prezentacji. |
109 |
VI. |
VI.4.B |
Potrafisz
w profesjonalny sposób prowadzić wystąpienia |
146 |
5 |
23 |
|
0 |
Wiedza,
na czym polegają profesjonalne wystąpienia i umiejętność prowadzenia takich
wystąpień wspomaganych prezentacjami multimedialnymi. |
113 |
VII. |
VII. |
VII. Relacyjne bazy danych, s.150 |
|
|||||
114 |
VII. |
VII.1.A |
Rozumiesz
znaczenie identyfikatorów |
150 |
3 |
19 |
|
0 |
Rozumienie
znaczenia identyfikatorów w komputerowych bazach danych. |
115 |
VII. |
VII.1.B |
Potrafisz
zaprojektować tabele do rozwiązania konkretnego problemu |
151 |
4 |
19 |
|
0 |
Umiejętność
projekcji danych w tabelach. |
117 |
VII. |
VII.2.A |
Poznasz
podstawowe obiekty bazy danych |
152 |
2 |
19 |
|
0 |
Znajomość
funkcjonalności tabel, kwerend, formularzy i raportów. |
118 |
VII. |
VII.2.B |
Potrafisz
importować tabele |
153 |
2 |
19 |
|
0 |
Umiejętność
korzystania z danych publikowanych w tabelach. |
119 |
VII. |
VII.2.C |
Wyszukujesz
informacje w relacyjnej bazie danych |
155 |
5 |
20 |
|
0 |
Umiejętność
zadawania pytań w relacyjnych bazach danych. |
120 |
VII. |
VII.2.D |
Stosujesz
formularze w komputerowych bazach danych |
157 |
2 |
20 |
|
0 |
Poprawność
projektowania i korzystania z formularzy. |
122 |
VIII. |
VIII. |
VIII. Strony internetowe, s.159 |
|
|||||
123 |
VIII. |
VIII.1.A |
Rozumiesz
formatowanie dokumentów hipertekstowych za pomocą znaczników |
159 |
2 |
24 |
|
0 |
Rozumienie
języka formatowania dokumentów za pomocą znaczników. |
124 |
VIII. |
VIII.1.B |
Potrafisz
projektować i stosować style oraz korzystać z szablonów |
163 |
4 |
24 |
|
0 |
Umiejętność
korzystania ze stylów i szablonów w serwisach WWW. |
127 |
VIII. |
VIII.2.A |
Rozumiesz
potrzebę programowania serwisów internetowych |
167 |
3 |
25 |
|
0 |
Rozumienie
potrzeby programowania w serwisach internetowych. |
128 |
VIII. |
VIII.2.B |
Potrafisz
tworzyć proste programy w serwisach internetowych |
167 |
5 |
25 |
|
0 |
Umiejętność
tworzenia bardzo prostych programów po stronie klienta (przeglądarki). |
130 |
IX. |
IX. |
IX. Współdziałanie aplikacji, s.170 |
|
|||||
131 |
IX. |
IX.1.A |
Wiesz,
na czym polega korespondencja seryjna |
170 |
2 |
26 |
|
0 |
Rozumienie
istoty korespondencji seryjnej i znajomość podstawowych pojęć z nią
związanych. |
132 |
IX. |
IX.1.B |
Potrafisz
zaprojektować etykiety adresowe i koperty na podstawie danych
z różnych źródeł |
171 |
3 |
26 |
|
0 |
Wykorzystanie
korespondencji seryjnej do tworzenia np. identyfikatorów, etykiet adresowych,
kopert. |
133 |
IX. |
IX.1.C |
Potrafisz
stosować dodatkowe elementy (zwroty grzecznościowe) w dokumencie głównym
korespondencji seryjnej |
174 |
5 |
26 |
|
0 |
Wykorzystanie
możliwości korespondencji seryjnej w formułowaniu poprawnych zwrotów
grzecznościowych np. ze względu na płeć odbiorcy. |
134 |
IX. |
IX.1.D |
Potrafisz
wypełniać druki zewnętrzne za pomocą korespondencji seryjnej |
175 |
5 |
0 |
|
38 |
Umiejętność
wykorzystania korespondencji seryjnej w rozwiązywaniu różnorodnych problemów
np. przy wypełnianiu druków zewnętrznych. |
136 |
IX. |
IX.2.A |
Potrafisz
osadzać pliki lub ich elementy |
176 |
4 |
26 |
|
0 |
Rozumienie
i praktycznie wykorzystanie mechanizmu OLE. |
137 |
IX. |
IX.2.B |
Potrafisz
dołączać do plików elementy lub całe pliki innych aplikacji |
177 |
4 |
26 |
|
0 |
Rozumienie
potrzeb współdziałania aplikacji, umiejętność wykorzystania części lub całych
plików innej aplikacji poprzez operację łączenia. |
138 |
IX. |
IX.2.C |
Potrafisz
organizować współdziałanie aplikacji w przygotowaniu dokumentów do
masowych wydruków |
179 |
5 |
0 |
|
36 |
Umiejętność
poprawnego organizowania współdziałania aplikacji i przygotowania dokumentów do
masowych wydruków. |
140 |
X. |
X. |
X. Rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem komputera
i zasobów Internetu, s.182 |
|
|||||
141 |
X. |
X.1.A |
Informatyczne
rozwiązywanie problemów - podejście algorytmiczne |
182 |
2 |
27 |
|
0 |
Znajomość
i rozumienie sposobu algorytmicznego podejścia do rozwiązywania problemów.
Umiejętność zdefiniowania kolejnych etapów rozwiązywania problemu. |
142 |
X. |
X.1.B |
Rozwiązujesz problemy stosując podejście algorytmiczne |
183 |
5 |
28 |
|
0 |
Wykorzystanie
podejścia algorytmicznego w rozwiązywaniu problemów zarówno szkolnych, jak i
z życia codziennego. |
143 |
X. |
X.1.B |
Rozwiązujesz problemy stosując podejście algorytmiczne |
186 |
5 |
29 |
|
0 |
Wykorzystanie
podejścia algorytmicznego w rozwiązywaniu problemów zarówno szkolnych jak i z
życia codziennego. |
145 |
X. |
X.2.A |
Korzystasz
z programów dydaktycznych, lekcji dostępnych w portalach
edukacyjnych |
188 |
2 |
30 |
|
0 |
Rozumienie
istoty wykorzystania różnorodnych środków dydaktycznych w zdobywaniu wiedzy i
kompetencji. Wykorzystanie komputerowych programów dydaktycznych z różnych
przedmiotów, korzystanie z portali edukacyjnych, encyklopedii i słowników
internetowych. |
146 |
X. |
X.2.B |
Wykorzystujesz
dostępne w sieci WebQuesty z różnych przedmiotów w pracy
twórczej i rozwijaniu swoich zainteresowań |
190 |
3 |
30 |
|
0 |
Umiejętne
stosowanie nowoczesnych metod uczenia się (WebQuest)
na różnych przedmiotach, pracy twórczej i rozwijaniu swoich zainteresowań. |
147 |
X. |
X.2.C |
Wykorzystujesz
elementy e-learningu do uczenia się |
192 |
4 |
30 |
|
0 |
Rozumienie
pojęcia e-learningu i istoty wykorzystania go w kształceniu się przez całe
życie. Wykorzystanie elementów e-learnigu w
nabywaniu wiedzy i umiejetności. |
|
Sortowanie elementów tej
kolumny pozwala przywrócić porządek paragrafów zgodny z podręcznikiem.
Kolumna nie wchodzi w
zakres drukowania.
Numer rozdziału z
podręcznika.
Identyfikator paragrafu
z podręcznika wraz z dodatkowymi paragrafami do wykorzystania przez
nauczyciela.
Tytuły paragrafów z
podręcznika.
Dopisywanie tytułu paragrafu nauczycielskiego jest możliwe w arkuszu PN.
Numer strony w
podręczniku.
Poziomy wymagań dla
paragrafów realizowanych na lekcjach o numerze z kolumny 13 lub 14 arkusza PN.
Brak oceny (0) oznacza, że nauczyciel nie określił poziomu wymagań w
arkuszu PN i nie zamierza realizować tego paragrafu.
Niewykorzystanie paragrafu specjalnego dla nauczyciela oznaczono myslnikiem.
Numer lekcji, na której
nauczyciel zamierza realizować wybrany paragraf w ramach 30 godzin. Numer 0
oznacza, że dany paragraf nie jest w tym cyklu realizowany.
Kolumna służy do
oddzielenia grupowań sąsiednich kolumn.
Można ją wykorzystać do ewentualnych dodatkowych uwag.
Numer lekcji, na której
nauczyciel zamierza realizować wybrany paragraf w ramach 8 dodatkowych godzin.
Znak - oznacza, że dany paragraf nie jest w tym cyklu realizowany.
Uwagi automatycznie
pobrane z arkusza PN.
Brak uwagi oznaczone przez -.