Wymagania edukacyjne z historii dla klasy 1G1A, 1G 1B , I G1C, 1G1D, 1G1E
2019/2010
Nauczyciel: Aneta Podemska- Bergmann
Na bieżące ocenianie mają wpływ:
-
aktywności ucznia na lekcji
przejawiające się gotowością do udziału
w zajęciach,
- udzielanie odpowiedzi,
- wyciąganie i formułowanie wniosków,
- wyrażanie własnych poglądów,
- argumentowanie swoich przekonań,
- posługiwanie się podręcznikiem,
- posługiwanie się aktami prawnymi i innymi źródłami
- udział w konkursach i olimpiadach szkolnych i pozaszkolnych
Na ocenę celującą uczeń potrafi:
- scharakteryzować wydarzenia polityczne w Europie w latach 1918-1945
- omówić wydarzenia polityczne w Polsce w latach 1918-1990
- omówić politykę gospodarczą w latach 1945-1989
- wskazać przebieg „jesieni narodów”
- przedstawić problem łamania praw człowieka w XX wieku
- omówić przemiany polityczne i terytorialne wynikające z konferencji Wielkiej Trójki
- wymienić i omówić podłoże zimnej wojny
- scharakteryzować etapy budowy systemu państw socjalistycznych
- scharakteryzować konflikty na świecie po II wojnie światowej
- omówić procesy integracyjne we współczesnym świecie
- porównać II RP, PRL i III RP pod względem struktury społecznej, położenia międzynarodowego i sojuszy wojskowych
- przedstawić stosunki Polski z sąsiadami w latach 1918-1999
- przedstawić problemy dekolonizacji na świecie
- scharakteryzować postęp naukowo – techniczny
- zając wysokie miejsce w wojewódzkich etapach konkursów i olimpiad
Na ocenę bardzo dobrą uczeń potrafi:
- scharakteryzować wydarzenia polityczne w Europie w latach 1918-1945
- omówić wydarzenia polityczne w Polsce w latach 1918-1990
- omówić politykę gospodarczą w latach 1945-1989
- wskazać przebieg „jesieni narodów”
- przedstawić problem łamania praw człowieka w XX wieku
- omówić przemiany polityczne i terytorialne wynikające z konferencji Wielkiej Trójki
- wymienić i omówić podłoże zimnej wojny
- scharakteryzować etapy budowy systemu państw socjalistycznych
- scharakteryzować konflikty na świecie po II wojnie światowej
- omówić procesy integracyjne we współczesnym świecie
- przedstawić stosunki Polski z sąsiadami w latach 1918-1999
- przedstawić problemy dekolonizacji na świecie
- scharakteryzować postęp naukowo - techniczny
Na ocenę dobrą uczeń potrafi:
- scharakteryzować wydarzenia polityczne w Europie w latach 1918-1945
- omówić wydarzenia polityczne w Polsce w latach 1918-1990
- omówić politykę gospodarczą w latach 1945-1989
- wskazać przebieg „jesieni narodów”
- przedstawić problem łamania praw człowieka w XX wieku
- omówić przemiany polityczne i terytorialne wynikające z konferencji Wielkiej Trójki
- wymienić i omówić podłoże zimnej wojny
- scharakteryzować etapy budowy systemu państw socjalistycznych
- scharakteryzować konflikty na świecie po II wojnie światowej
- omówić procesy integracyjne we współczesnym świecie
- przedstawić problemy dekolonizacji na świecie
- scharakteryzować postęp naukowo - techniczny
Na ocenę dostateczną uczeń potrafi:
- scharakteryzować wydarzenia polityczne w Europie w latach 1918-1945
- omówić wydarzenia polityczne w Polsce w latach 1918-1990
- potrafi pokazać na mapie ziemie, jakie weszły w skład PRL, oraz granice państw sąsiednich.
- wskazać przebieg „jesieni narodów”
- omówić przemiany polityczne i terytorialne wynikające z konferencji Wielkiej Trójki
- wymienić i omówić podłoże zimnej wojny
- scharakteryzować etapy budowy systemu państw socjalistycznych
- scharakteryzować konflikty na świecie po II wojnie światowej
- omówić procesy integracyjne we współczesnym świecie
- scharakteryzować postęp naukowo - techniczny
Na ocenę dopuszczająca uczeń potrafi:
- scharakteryzować wydarzenia polityczne w Europie w latach 1918-1945
- omówić wydarzenia polityczne w Polsce w latach 1918-1990
- potrafi pokazać na mapie ziemie, jakie weszły w skład PRL, oraz granice państw sąsiednich.
- wskazać przebieg „jesieni narodów”
- omówić przemiany polityczne i terytorialne wynikające z konferencji Wielkiej Trójki
- scharakteryzować etapy budowy systemu państw socjalistycznych
- scharakteryzować konflikty na świecie po II wojnie światowej
- omówić procesy integracyjne w Europie