Wymagania edukacyjne na poszczególne oceny z języka angielskiego – klasa 1GB
rok szk. 2019/20
- jego zasób wiedzy i umiejętności (gramatyka i leksyka) wynosi mniej niż 33%. Leksyka obejmuje następujące zagadnienia: człowiek, szkoła, praca, życie rodzinne, żywienie, zakupy i usługi, podróżowanie i turystyka, kultura, sport, zdrowie, nauka, technika, świat przyrody, państwo i społeczeństwo, elementy wiedzy o krajach danego obszaru językowego. Gramatyka obejmuje następujące kategorie: rzeczownik, czasownik, liczebnik, zaimek, przymiotnik, przyimek, składnia, słowotwórstwo, przeczenia.
- nie rozumie większości poleceń nauczyciela,
- selektywnie i globalnie rozumie teksty słuchane i czytane w poniżej 33%,
- nie potrafi streścić wysłuchanych tekstów,
- nie potrafi odpowiedzieć na pytania nauczyciela ani wypowiedzieć się na określony temat,
- popełnia liczne błędy, zakłócające komunikację,
- zasób słownictwa jest bardzo ubogi,
- jego wypowiedzi ustne i pisemne nie zawierają wymaganego słownictwa,
- nie buduje spójnych zdań,
- nie opanował materiału, objętego programem nauczania w danej klasie,
- nie uczestniczy systematycznie w zajęciach, nie odrabia prac domowych, nie jest aktywny,
- z prac pisemnych uzyskuje poniżej 33%.
- opanował wiedzę (leksykę i gramatykę) w skali od 33% do 49%. Leksyka obejmuje następujące zagadnienia: człowiek, dom, szkoła, praca, życie rodzinne i towarzyskie, żywienie, zakupy i usługi, podróżowanie i turystyka, kultura, sport, zdrowie, nauka, technika, świat przyrody, państwo i społeczeństwo, elementy wiedzy o krajach anglosaskich, niemieckiego i rosyjskiego obszaru językowego. Gramatyka obejmuje następujące kategorie: czasownik, rodzajnik, rzeczownik, liczebnik, zaimek, przymiotnik, przyimek, składnia, słowotwórstwo, przeczenia;
- ma bardzo słabo opanowane umiejętności odtwarzania i przetwarzania tekstu słuchanego i czytanego, reagowania językowego, tworzenia tekstu mówionego i pisanego;
- potrafi komunikować się na bardzo słabym poziomie wartości komunikacyjnej;
- poważnie narusza normę językową, co znacznie zakłóca komunikację;
- reaguje po dodatkowym ukierunkowaniu,
- zna biernie struktury gramatyczne oraz leksykalne;
- popełnia bardzo liczne błędy gramatyczne, leksykalne, ortograficzne;
- formułuje wypowiedzi o bardzo ubogiej treści;
- jest słabo umotywowany;
- nie robi postępów w nauce.
- opanował wiedzę (leksykę i gramatykę) w skali od 50% do 70%. Leksyka obejmuje następujące zagadnienia: człowiek, dom, szkoła, praca, życie rodzinne i towarzyskie, żywienie, zakupy i usługi, podróżowanie i turystyka, kultura, sport, zdrowie, nauka, technika, świat przyrody, państwo i społeczeństwo, elementy wiedzy o krajach anglosaskich, niemieckiego i rosyjskiego obszaru językowego. Gramatyka obejmuje następujące kategorie: czasownik, rodzajnik, rzeczownik, liczebnik, zaimek, przymiotnik, przyimek, składnia, słowotwórstwo, przeczenia;
- ma słabo opanowane umiejętności odtwarzania i przetwarzania tekstu słuchanego i czytanego, reagowania językowego, tworzenia tekstu mówionego i pisanego;
- potrafi komunikować się na słabym poziomie wartości komunikacyjnej;
- narusza normę językową, potrafi jednak wyrazić intencję komunikacyjną;
- reaguje powolnie i formułuje jedynie krótkie wypowiedzi;
- stosuje struktury gramatyczno-leksykalne o niskim stopniu złożoności;
- popełnia dość liczne błędy gramatyczne, leksykalne, ortograficzne;
- robi słabe postępy w nauce.
- opanował wiedzę (leksykę i gramatykę) w skali od 71% do 85%. Leksyka obejmuje następujące zagadnienia: człowiek, dom, szkoła, praca, życie rodzinne i towarzyskie, żywienie, zakupy i usługi, podróżowanie i turystyka, kultura, sport, zdrowie, nauka, technika, świat przyrody, państwo i społeczeństwo, elementy wiedzy o krajach anglosaskich niemieckiego i rosyjskiego obszaru językowego. Gramatyka obejmuje następujące kategorie: czasownik, rodzajnik, rzeczownik, liczebnik, zaimek, przymiotnik, przyimek, składnia, słowotwórstwo, przeczenia;
- ma zadowalająco opanowane umiejętności odtwarzania i przetwarzania tekstu słuchanego i czytanego, reagowania językowego, tworzenia tekstu mówionego i pisanego;
- operuje językiem na poziomie dobrej wartości komunikacyjnej;
- nieznacznie narusza normę językową;
- szybko reaguje na pytania;
- samodzielnie formułuje krótkie, ale poprawne wypowiedzi;
- poprawnie stosuje struktury gramatyczno-leksykalne;
- popełnia drobne błędy gramatyczne, leksykalne, ortograficzne;
- pracuje systematycznie;
- jest zaangażowany i aktywny.
- opanował wiedzę (leksykę i gramatykę) w skali od 86% do 94%. Leksyka obejmuje następujące zagadnienia: człowiek, dom, szkoła, praca, życie rodzinne i towarzyskie, żywienie, zakupy i usługi, podróżowanie i turystyka, kultura, sport, zdrowie, nauka, technika, świat przyrody, państwo i społeczeństwo, elementy wiedzy o krajach anglosaskich, niemieckiego i rosyjskiego obszaru językowego. Gramatyka obejmuje następujące kategorie: czasownik, rodzajnik, rzeczownik, liczebnik, zaimek, przymiotnik, przyimek, składnia, słowotwórstwo, przeczenia;
- ma biegle opanowane umiejętności odtwarzania i przetwarzania tekstu słuchanego i czytanego, reagowania językowego, tworzenia tekstu mówionego i pisanego;
- potrafi komunikować się na bardzo dobrym poziomie wartości komunikacyjnej;
- reaguje szybko i poprawnie;
- posługuje się bogatym słownictwem;
- stosuje zróżnicowane struktury gramatyczno-leksykalne;
- formułuje dłuższe wypowiedzi nieznacznie odbiegające od normy w sposób swobodny i samodzielny;
- udziela wyczerpujących odpowiedzi na zadane pytania;
- pracuje systematycznie;
- jest zaangażowany i aktywny.
- opanował wiedzę (leksykę i gramatykę) w skali od 95% do 100%. Leksyka obejmuje następujące zagadnienia: człowiek, dom, szkoła, praca, życie rodzinne i towarzyskie, żywienie, zakupy i usługi, podróżowanie i turystyka, kultura, sport, zdrowie, nauka, technika, świat przyrody, państwo i społeczeństwo, elementy wiedzy o krajach anglosaskich, niemieckiego i rosyjskiego obszaru językowego. Gramatyka obejmuje następujące kategorie: czasownik, rodzajnik, rzeczownik, liczebnik, zaimek, przymiotnik, przyimek, składnia, słowotwórstwo, przeczenia;
- ma biegle opanowane umiejętności odtwarzania i przetwarzania tekstu słuchanego i czytanego, reagowania językowego, tworzenia tekstu mówionego i pisanego;
- potrafi komunikować się na bardzo wysokim poziomie wartości komunikacyjnej;
- posiada bogaty zasób słownictwa, zna różne wyrażenia idiomatyczne i przysłowia;
- formułuje rozbudowane wypowiedzi nie odbiegające od normy językowej w sposób swobodny i samodzielny;
- udziela wyczerpujących odpowiedzi na zadane pytania;
- posługuje się różnorodnymi konstrukcjami gramatyczno-leksykalnymi;
- reprezentuje szkołę w etapie okręgowym, uzyskał tytuł laureata lub finalisty olimpiady językowej
- pracuje systematycznie;
- jest zaangażowany i aktywny.
Ocenę celującą uczeń otrzymuje za sprawdziany (prace klasowe i testy leksykalno-gramatyczne), sprawdziany, kartkówki oraz różne formy wypowiedzi pisemnej i ustnej tworzone podczas lekcji i sprawdzające jego wiedzę i umiejętności.