Sposoby sprawdzania osiągnięć edukacyjnych na lekcjach filozofii
Nauczyciel: Paweł Nowak
1. Przygotowanie do lekcji:
· Opanowanie materiału z trzech ostatnich lekcji,
· Wykonanie zadanego lekcję wcześniej zadania domowego.
Raz w ciągu każdego okresu, uczeń ma prawo, zgłosić nieprzygotowanie do lekcji/zajęć oraz brak zeszytu (wykorzystanie tej możliwości, nauczyciel każdorazowo odnotowuje w dzienniku lekcyjnym).
2. Ocenianie:
W ciągu roku szkolnego uczeń jest oceniany w następujących kategoriach:
· aktywny udział w lekcji (aktywność),
· pracę na lekcji (praca na lekcji),
· napisanie sprawdziany (sprawdzian),
· praca klasowa (praca klasowa),
· zadanie domowe (zadanie)
3. Punktacja za prace pisemne zgodna jest ze szkolnym systemem oceniania:
Niedostateczny |
0 - 32 % |
Dopuszczający |
33 - 49 % |
Dostateczny |
50 - 70 % |
Dobry |
71 - 85 % |
Bardzo Dobry |
86 - 94% |
Celujący |
95 - 100% |
4. Ocena za semestr jest ustalana z uwzględnieniem następujących progów:
Celujący |
powyżej 5,35 |
Bardzo dobry |
4,55 -5,35 |
Dobry |
3,60 – 4,54 |
Dostateczny |
2,70 – 3,59 |
Dopuszczający |
1,7 – 2,69 |
Niedostateczny |
poniżej 1,7 |
5. Ocena roczna jest wystawiana na podstawie ocen uzyskanych w ciągu całego roku szkolnego, jako średnia arytmetyczna wszystkich otrzymanych ocen.
6. Uczeń ma prawo zgłosić przed lekcją jako nieprzygotowanie, jeśli tego nie uczyni przed lekcją otrzymuje ocenę niedostateczną wagi 1 (brak zadania domowego).
7. FORMY SPRAWDZANIA WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI ORAZ ICH WAGI
Odpowiedź ustna |
1 |
Zadanie domowe |
1 |
Kartkówka |
1 |
Praca na lekcji |
1 |
Sprawdzian |
4 |
Praca klasowa |
4 |