Treści nauczania
|
Ocena
|
Dopuszczający
|
Dostateczny
|
Dobry
|
Bardzo dobry
|
Celujący
|
Dział
I.
Organizacja
pracy na lekcjach treningu personalnego, zasady BHP, program nauczania, system oceniania.
|
- stosuje zasady BHP, zna
wymagania i sposób oceniania
stosowane przez nauczyciela
|
Dział II.
Trener
personalny i aspekty prawne w zawodzie nauczyciela.
|
zna i potrafi
definiować osobę trenera
personalnego, zna czynniki
decydujące bycia fachowym trenerem,
|
zna cele jakimi kieruje się trener w pracy z klientem, zna zadania jakimi kieruje się trener w pracy z klientem,
|
potrafi
przeprowadzić wywiad z klientem w
celu poznania potrzeb i oczekiwań
klienta, rozumie i rozróżnia
pojęcia trener a trener personalny,
|
zna i
rozumie na czym polega
odpowiedzialność pracy trenera, zna
przepisy prawne dotyczące
ewentualnych roszczeń i odszkodowań
jakie wnosi klient,
|
rozumie znaczenie trener personalny a trening personalny
|
Dział III.
Podstawy teoretyczne dotyczące anatomii i fizjologii wysiłku fizycznego.
|
-
zna i potrafi opisać budowę układu
kostnego człowieka
-
zna i potrafi opisać budowę układu
mięśniowego człowieka
|
-
zna i rozumie czynniki sterowania
ruchem
ciała człowieka
-
zna i potrafi klasyfikować ruchy mięśni
(zginania,
prostowania, przewodzenia i
odwodzenia, odwracania i nawracania)
|
-
zna kolejność spalania energii podczas
wysiłku fizycznego
-
zna i potrafi klasyfikować wysiłek
(aerobowy, anaerobowy, tlenowy i beztlenowy)
|
zna
sposoby dostarczania energii
podczas
i po treningu
-
potrafi ocenić zmęczenie
|
-
zna rolę wypoczynku i regeneracji po
wysiłku
-
zna i potrafi określić sprawność
fizyczną
klienta,
|
Dział
IV.
Metody i zasady treningu indywidualnego.
|
-
potrafi ocenić potrzeby klienta
|
- potrafi przygotować odpowiedni dobór
ćwiczeń wzmacniających do potrzeb i
oczekiwań klienta,
|
-
potrafi realnie i fachowo ocenić
szanse powodzenia współpracy
|
- potrafi ocenić progres kondycji klienta i zastosować inne obciążenia,
|
-
potrafi przygotować plan treningowy dla
konkretnej osoby ( kolega, koleżanka z
klasy)
|
Dział
V.
Metody i zasady treningu zdrowotnego.
|
-
potrafi ocenić potrzeby klienta,
|
-
potrafi przygotować odpowiedni dobór
ćwiczeń wzmacniających do potrzeb i
oczekiwań klienta
|
- potrafi realnie i fachowo ocenić szanse powodzenia współpracy,
|
-
potrafi ocenić progres kondycji klienta i
zastosować inne obciążenia
|
- potrafi przygotować plan treningowy dla konkretnej osoby ( kolega, koleżanka z klasy)
|
Dział VI.
Metody i zasady treningu sportowego.
|
-
potrafi ocenić potrzeby klienta
|
- potrafi przygotować odpowiedni dobór ćwiczeń wzmacniających do potrzeb i oczekiwań klienta
|
- potrafi realnie i
fachowo ocenić
szanse powodzenia współpracy
|
- potrafi ocenić progres kondycji klienta i zastosować inne obciążenia
|
- potrafi przygotować plan treningowy
dla konkretnej osoby (kolega, koleżanka z klasy)
|
Dział VII.
Metody i zasady treningu funkcjonalnego.
|
- potrafi ocenić potrzeby klienta
|
- potrafi przygotować odpowiedni dobór ćwiczeń wzmacniających do potrzeb i oczekiwań klienta
|
- potrafi realnie i
fachowo ocenić
szanse powodzenia współpracy
|
- potrafi ocenić progres
kondycji klienta i zastosować inne obciążenia
|
- potrafi przygotować plan treningowy dla konkretnej osoby ( kolega, koleżanka z klasy)
|
Dział VIII.
Podstawy
praktyczne polegające na doborze ćwiczeń
wzmacniających na
poszczególne
partie ciała człowieka.
|
-
potrafi
wymienić ćwiczenia
|
- potrafi wymienić
i zastosować ćwiczenia
- Wie na czym
polegają ćwiczenia wzmacniające
|
-
zna różnorodne formy ćwiczeń
wzmacniających w zależności od
możliwości lokalowych i sprzętowych (
crossfit, tabata, pilates)
|
-
potrafi biegle zastosować, omówić ćwiczenia wzmacniające przy zastosowaniu
różnych form ruchu
|
- zna,
analizuje i potrafi wskazać ćwiczenia wzmacniające na poszczególny mięsień
|
Dział IX.
Odpoczynek i regeneracja.
|
-
wie na czym polega regeneracja
|
- zna i rozumie znaczenie
odpoczynku i
regeneracji
po obciążeniu fizycznym
|
-
zna różne formy regeneracji i odpoczynku
|
-
zna różne formy odpoczynku
|
-
zna
przygotować plan treningowy z zastosowanie regeneracji I odpoczynku
|
Dział
X.
Stretching.
|
- wie co to jest
stretching
|
-
zna najważniejsze cele
|
- zadania i formy stretchingu
|
- rozumie znaczenie
stretchingu przed i po treningu
|
-
rozumie i dostrzega konieczność
uświadamiania klientom potrzebę
wykonania stretchingu
|
Dział
XI.
Dieta.
|
- zna zadania racjonalnego odżywiania
|
-
zna zasady piramidy żywieniowej
|
- potrafi wymienić składniki żywieniowe
zawarte w pożywieniu
|
- potrafi i zna zasady wykonania
płynów
izotonicznych
|
- potrafi przygotować
dietę dla
konkretnej osoby
|