Sposoby
sprawdzania osiągnięć edukacyjnych na lekcjach religii, w klasach I, II i III.
1. Uczeń, jako osoba współodpowiedzialna za swoją edukację,
prowadzi zeszyt przedmiotowy, który może zostać oceniony (ocenie podlega
jedynie zawartość merytoryczna zeszytu: tematy oraz notatki z lekcji).
Za brak zeszytu podczas lekcji uczeń
otrzymuje ocenę niedostateczną (ndst) z dopiskiem
praca na lekcji.
2. Uczeń zobowiązany jest przygotować się do zajęć poprzez:
· Opanowanie materiału z trzech ostatnich
lekcji,
· Wykonanie zadanego lekcję wcześniej
zadania domowego.
Raz w ciągu każdego okresu, uczeń ma prawo, zgłosić nieprzygotowanie do
lekcji/zajęć oraz brak zeszytu (wykorzystanie tej możliwości, nauczyciel
każdorazowo odnotowuje w dzienniku lekcyjnym).
3. W ciągu roku szkolnego obowiązywać będę
następujące formy sprawdzania wiedzy i umiejętności uczniów:
·
Formy sprawnościowe: czynny udział w
lekcji, umiejętność dyskusji i argumentacji, zaangażowanie w zajęcia
aktywizujące/ćwiczenia praktyczne (posługiwanie się Pismem Świętym/Katechizmem
Kościoła Katolickiego/Kodeksem Prawa Kanonicznego).
·
Formy pisemne: sprawdziany,
kartkówki, krzyżówki, quizy. Punktacja
za prace pisemne zgodna jest ze szkolnym systemem oceniania.
·
Odpowiedzi ustne i prace projektowe.
4. Ocena za semestr jest ustalana z
uwzględnieniem następujących progów:
Celujący |
powyżej 5,35 |
Bardzo dobry |
4,55 -5,35 |
Dobry |
3,60 – 4,54 |
Dostateczny |
2,70 – 3,59 |
Dopuszczający |
1,7 – 2,69 |
Niedostateczny |
poniżej 1,7 |
5. Ocena roczna jest wystawiana na podstawie
ocen uzyskanych w ciągu całego roku szkolnego, jako średnia arytmetyczna
wszystkich otrzymanych ocen.