WYMAGANIA NA POSZCZEGÓLNE OCENY
NA PRZEDMIOCIE
EDUKACJA EUROPEJSKA
dla klasy II GB w roku szkolnym 2020/2021
Ocenianie szkolne pełni istotną funkcję w kształceniu. Należy je traktować jako określenie umiejętności i wiedzy, które uczeń opanował oraz potrafi stosować w sytuacjach typowych i problemowych.
Przedmiotem oceniania
jest:
- suma opanowanych przez ucznia wiadomości
- umiejętność formułowania wypowiedzi ustnych i pisemnych
- umiejętność korzystania, interpretowania i waloryzowania źródeł dostępnych dla realizowanego przedmiotu
- inne umiejętności przewidziane w programie (opracowanie wniosków z realizacji projektu)
Uczeń w ciągu semestru zdobywa co najmniej cztery oceny cząstkowe, składające się na ocenę śródroczną i końcoworoczną.
Do ocen cząstkowych w semestrze zalicza się:
- ocenę ze sprawdzianu,
- oceny z odpowiedzi, kartkówek i ćwiczeń,
- ocenę z realizacji projektu – przygotowanie referatu (I semestr), opracowanie folderu (II semestr).
Kryteria dla poszczególnych ocen
Wiedza i umiejętności wymagane aby uzyskać ocenę pozytywną z przedmiotu:
- Uczeń zna filary kultury europejskiej,
- rozumie znaczenie procesów integracyjnych zachodzących w przeszłości i współcześnie na świecie, ze szczególnym uwzględnieniem Europy,
- posiada wiedzę o przestrzeni geograficznej, historycznej, ekonomicznej i kulturowej Europy,
- zna podstawowe cele i zasady funkcjonowania Unii Europejskiej, etapy jej powstania, strukturę administracyjną,
- określa miejsce i rolę Polski w ramach współpracy europejskiej,
- potrafi samodzielnie poszukiwać informacji o aktualnych problemach związanych z procesem integracji europejskiej oraz korzystać z europejskich programów edukacyjnych dla młodzieży,
- zna podstawowe informacje o krajach członkowskich Unii Europejskiej (charakterystyka fizyczno-geograficzna i społeczno-gospodarczą),
- potrafi wskazać przykłady inicjatyw europejskich w najbliższym otoczeniu.
ponadto:
- ocenę celującą otrzymuje uczeń, który systematycznie i aktywnie uczestniczył w realizacji projektu oraz wykazywał duże zainteresowanie źródłami wzbogacającymi wiedzę do przedmiotu,
- ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który opanował program nauczania, wykazuj zainteresowanie źródłami wzbogacającymi wiedzę do przedmiotu, przygotowuje referat - ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który opanował materiał lecz ogranicza się do realizacji zadań zaplanowanych przez nauczyciela jako obowiązkowe,
- ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który opanował wiadomości i umiejętności programowe na poziomie podstawowym,
- ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który opanował główne wiadomości i umiejętności przewidziane programem i wykonuje proste zadania z pomocą nauczyciela
- ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który nie opanował materiału objętego programem nawet w zakresie minimalnym i wykazuje całkowity brak zainteresowania przedmiotem.
Tematy lekcji -
edukacja europejska:
1. Lekcja organizacyjna
2. Filary kulturowe Europy cz.1
3. Filary kulturowe Europy cz.2
4. Integracja europejska w aspekcie historycznym
5. Powstanie Unii Europejskiej
6. Symbole Unii Europejskiej
7. Integracja gmin i regionów
8. Sprawdzian wiadomości
9. Instytucje UE cz.1
10. Instytucje UE cz.2
11. Instytucje UE cz.3
12. Inicjatywy europejskie w zakresie ochrony środowiska i ekorozwoju
13. Inicjatywy europejskie w zakresie wyrównywania szans, równouprawnienia
14. Inicjatywy europejskie w zakresie edukacji
15. Sprawdzian wiadomości
16. Europejska różnorodność – charakterystyka państw europejskich wg regionów. Charakterystyka Europy Zachodniej – cz.1
17. Charakterystyka Europy Zachodniej – cz.2
18. Charakterystyka Europy Zachodniej – cz.3
19. Charakterystyka Europy Środkowej – cz.1
20. Charakterystyka Europy Środkowej – cz.2
21. Charakterystyka Europy Wschodniej – cz.1
22. Charakterystyka Europy Wschodniej – cz.2
23. Sprawdzian wiadomości
24. Charakterystyka Europy Południowo - Wschodniej – cz.1
25. Charakterystyka Europy Południowo - Wschodniej – cz.2
26. Charakterystyka Europy Południowo - Zachodniej– cz.1
27. Charakterystyka Europy Południowo - Zachodniej– cz.2
28. Charakterystyka Europy Północnej – cz.1
29. Charakterystyka Europy Północnej – cz.2
30. Sprawdzian wiadomości
31. Rola i miejsce Polski w Unii Europejskiej
32. Europa przyszłości cz.1
33. Europa przyszłości cz.2
34. Europa przyszłości cz.3