WYMAGANIA EDUKACYJNE na
poszczególne oceny:
Ø Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który nie opanował wiadomości i
umiejętności określonych w minimum programowym nauczania religii w danej
klasie, a braki w wiadomościach uniemożliwiają dalsze zdobywanie wiedzy z tego
przedmiotu, oraz nie jest w stanie rozwiązać (wykonać) zadań o niewielkim
(elementarnym) stopniu trudności.
Ø Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który spełnia wymagania konieczne,
tzn. rozwiązuje (wykonuje) zadania teoretyczne lub praktyczne o średnim stopniu
trudności; ma braki w opanowaniu minimum programowego, ale braki te nie
przekreślają możliwości uzyskania przez ucznia podstawowej wiedzy z religii w
ciągu dalszej nauki.
Ø Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który spełnia wymagania podstawowe,
tzn. opanował wiadomości i umiejętności określone programem nauczania w danej
klasie na poziomie nieprzekraczającym wymagań zawartych w minimum programowym,
oraz rozwiązuje (wykonuje) typowe zadania teoretyczne lub praktyczne o średnim
stopniu trudności.
Ø Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który spełnia wymagania rozszerzające, tzn.
nie opanował w pełni wiadomości określonych programem nauczania w danej klasie,
ale opanował je na poziomie przekraczającym wymagania zawarte w minimum
programowym oraz poprawnie stosuje wiadomości, rozwiązuje (wykonuje)
samodzielnie typowe zadania teoretyczne lub praktyczne.
Ø Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który spełnia wymagania dopełniające:
opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określonych programem nauczania
przedmiotu w danej klasie oraz sprawnie posługuje się zdobytymi wiadomościami,
rozwiązuje samodzielnie problemy teoretyczne i praktyczne ujęte programem
nauczania, potrafi zastosować posiadaną wiedzę do rozwiązywania zadań i
problemów w nowych sytuacjach.
Ø Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który posiadł wiedzę i umiejętności
przewidziane program nauczania religii w danej klasie, samodzielnie i twórczo
rozwija własne uzdolnienia oraz biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami w
rozwiązywaniu problemów teoretycznych lub praktycznych z programu nauczania
danej klasy, proponuje rozwiązania nietypowe, rozwiązuje także zadania
wykraczające poza program nauczania tej klasy, lub osiąga sukcesy w konkursach
i olimpiadach przedmiotowych, kwalifikując się do finałów na szczeblu
wojewódzkim/diecezjalnym albo krajowym lub posiada inne porównywalne
osiągnięcia. Dodatkowo, ocenę celującą może otrzymać osoba zaangażowana w
duszpasterstwo parafialne i/lub archidiecezjalne, będąc czynnym i aktywnym
członkiem grupy duszpasterskiej/formacyjnej.