Wymagania edukacyjne
z historii dla klasy I F
2018/2019
Nauczyciel: Aneta
Podemska- Bergmann
Na bieżące ocenianie mają wpływ:
-
aktywności ucznia
na lekcji przejawiające się gotowością do udziału
w zajęciach,
-
udzielanie
odpowiedzi,
-
wyciąganie i
formułowanie wniosków,
-
wyrażanie
własnych poglądów,
-
argumentowanie
swoich przekonań,
-
posługiwanie się
podręcznikiem,
-
posługiwanie się
aktami prawnymi i innymi źródłami
-
udział w
konkursach i olimpiadach szkolnych i pozaszkolnych
Na ocenę celującą uczeń potrafi:
-
scharakteryzować wydarzenia
polityczne w Europie w latach 1918-1945
-
omówić wydarzenia
polityczne w Polsce w latach 1918-1990
-
omówić politykę
gospodarczą w latach 1945-1989
-
wskazać przebieg
„jesieni narodów”
-
przedstawić
problem łamania praw człowieka w XX wieku
-
omówić przemiany
polityczne i terytorialne wynikające z konferencji Wielkiej Trójki
-
wymienić i omówić
podłoże zimnej wojny
-
scharakteryzować
etapy budowy systemu państw socjalistycznych
-
scharakteryzować
konflikty na świecie po II wojnie światowej
-
omówić procesy
integracyjne we współczesnym świecie
-
porównać II RP,
PRL i III RP pod względem struktury społecznej, położenia międzynarodowego i
sojuszy wojskowych
-
przedstawić stosunki
Polski z sąsiadami w latach 1918-1999
-
przedstawić
problemy dekolonizacji na świecie
-
scharakteryzować
postęp naukowo – techniczny
-
zając wysokie
miejsce w wojewódzkich etapach konkursów i olimpiad
Na ocenę bardzo dobrą
uczeń potrafi:
-
scharakteryzować
wydarzenia polityczne w Europie w latach 1918-1945
-
omówić wydarzenia
polityczne w Polsce w latach 1918-1990
-
omówić politykę
gospodarczą w latach 1945-1989
-
wskazać przebieg
„jesieni narodów”
-
przedstawić
problem łamania praw człowieka w XX wieku
-
omówić przemiany
polityczne i terytorialne wynikające z konferencji Wielkiej Trójki
-
wymienić i omówić
podłoże zimnej wojny
-
scharakteryzować
etapy budowy systemu państw socjalistycznych
-
scharakteryzować
konflikty na świecie po II wojnie światowej
-
omówić procesy
integracyjne we współczesnym świecie
-
przedstawić
stosunki Polski z sąsiadami w latach 1918-1999
-
przedstawić problemy
dekolonizacji na świecie
-
scharakteryzować
postęp naukowo - techniczny
Na ocenę
dobrą uczeń potrafi:
-
scharakteryzować
wydarzenia polityczne w Europie w latach 1918-1945
-
omówić wydarzenia
polityczne w Polsce w latach 1918-1990
-
omówić politykę
gospodarczą w latach 1945-1989
-
wskazać przebieg
„jesieni narodów”
-
przedstawić
problem łamania praw człowieka w XX wieku
-
omówić przemiany
polityczne i terytorialne wynikające z konferencji Wielkiej Trójki
-
wymienić i omówić
podłoże zimnej wojny
-
scharakteryzować
etapy budowy systemu państw socjalistycznych
-
scharakteryzować
konflikty na świecie po II wojnie światowej
-
omówić procesy
integracyjne we współczesnym świecie
-
przedstawić problemy
dekolonizacji na świecie
-
scharakteryzować
postęp naukowo - techniczny
Na ocenę dostateczną uczeń potrafi:
-
scharakteryzować
wydarzenia polityczne w Europie w latach 1918-1945
-
omówić wydarzenia
polityczne w Polsce w latach 1918-1990
-
potrafi pokazać
na mapie ziemie, jakie weszły w skład PRL, oraz granice państw sąsiednich.
-
wskazać przebieg
„jesieni narodów”
-
omówić przemiany
polityczne i terytorialne wynikające z konferencji Wielkiej Trójki
-
wymienić i omówić
podłoże zimnej wojny
-
scharakteryzować
etapy budowy systemu państw socjalistycznych
-
scharakteryzować
konflikty na świecie po II wojnie światowej
-
omówić procesy
integracyjne we współczesnym świecie
-
scharakteryzować
postęp naukowo - techniczny
Na ocenę dopuszczająca uczeń potrafi:
-
scharakteryzować
wydarzenia polityczne w Europie w latach 1918-1945
-
omówić wydarzenia
polityczne w Polsce w latach 1918-1990
-
potrafi pokazać
na mapie ziemie, jakie weszły w skład PRL, oraz granice państw sąsiednich.
-
wskazać przebieg
„jesieni narodów”
-
omówić przemiany
polityczne i terytorialne wynikające z konferencji Wielkiej Trójki
-
scharakteryzować
etapy budowy systemu państw socjalistycznych
-
scharakteryzować
konflikty na świecie po II wojnie światowej
-
omówić procesy
integracyjne w Europie