Wymagania edukacyjne na
poszczególne oceny z języka rosyjskiego – klasa 1AB
-
jego
zasób wiedzy i umiejętności (gramatyka i leksyka) wynosi mniej niż 33%.
Leksyka obejmuje następujące zagadnienia: człowiek, szkoła, praca, życie
rodzinne, żywienie, zakupy i usługi, podróżowanie i turystyka, kultura, sport,
zdrowie, nauka, technika, świat przyrody, państwo i społeczeństwo, elementy
wiedzy o krajach anglosaskich/niemieckiego i rosyjskiego obszaru językowego. Gramatyka
obejmuje następujące kategorie: rzeczownik, czasownik, liczebnik, zaimek,
przymiotnik, przyimek, składnia, słowotwórstwo, przeczenia.,
-
nie
rozumie większości poleceń nauczyciela,
-
selektywnie
i globalnie rozumie teksty słuchane i czytane w poniżej 40%,
-
nie
potrafi streścić wysłuchanych tekstów,
-
nie
potrafi odpowiedzieć na pytania nauczyciela ani wypowiedzieć się na określony
temat,
-
popełnia
liczne błędy, zakłócające komunikację,
-
zasób
słownictwa jest bardzo ubogi,
-
jego
wypowiedzi ustne i pisemne nie zawierają wymaganego słownictwa,
-
nie
buduje spójnych zdań,
-
nie
opanował materiału, objętego programem nauczania w danej klasie,
-
nie
uczestniczy systematycznie w zajęciach, nie odrabia prac domowych, nie jest
aktywny,
-
na
testach i pracach klasowych uzyskuje poniżej 40%.
-
opanował
wiedzę (leksykę i gramatykę) w skali od
33% do 49%. Leksyka obejmuje następujące zagadnienia: człowiek, dom,
szkoła, praca, życie rodzinne i towarzyskie, żywienie, zakupy i usługi,
podróżowanie i turystyka, kultura, sport, zdrowie, nauka, technika, świat
przyrody, państwo i społeczeństwo, elementy wiedzy o krajach anglosaskich,
niemieckiego i rosyjskiego obszaru językowego. Gramatyka obejmuje następujące
kategorie: czasownik, rodzajnik, rzeczownik, liczebnik, zaimek, przymiotnik,
przyimek, składnia, słowotwórstwo, przeczenia;
-
ma bardzo
słabo opanowane umiejętności odtwarzania i przetwarzania tekstu słuchanego i
czytanego, reagowania językowego, tworzenia tekstu mówionego i pisanego;
-
potrafi
komunikować się na bardzo słabym poziomie wartości komunikacyjnej;
-
poważnie
narusza normę językową, co znacznie zakłóca komunikację;
-
reaguje
po dodatkowym ukierunkowaniu;
-
zna
biernie struktury gramatyczne oraz leksykalne;
-
popełnia
bardzo liczne błędy gramatyczne, leksykalne, ortograficzne;
-
formułuje
wypowiedzi o bardzo ubogiej treści;
-
jest
słabo umotywowany;
-
nie robi
postępów w nauce.
-
opanował
wiedzę (leksykę i gramatykę) w skali od
50% do 70%. Leksyka obejmuje następujące zagadnienia: człowiek, dom,
szkoła, praca, życie rodzinne i towarzyskie, żywienie, zakupy i usługi,
podróżowanie i turystyka, kultura, sport, zdrowie, nauka, technika, świat
przyrody, państwo i społeczeństwo, elementy wiedzy o krajach anglosaskich, niemieckiego
i rosyjskiego obszaru językowego. Gramatyka obejmuje następujące kategorie:
czasownik, rodzajnik, rzeczownik, liczebnik, zaimek, przymiotnik, przyimek,
składnia, słowotwórstwo, przeczenia;
-
ma słabo
opanowane umiejętności odtwarzania i przetwarzania tekstu słuchanego i
czytanego, reagowania językowego, tworzenia tekstu mówionego i pisanego;
-
potrafi
komunikować się na słabym poziomie wartości komunikacyjnej;
-
narusza
normę językową, potrafi jednak wyrazić intencję komunikacyjną;
-
reaguje
powolnie i formułuje jedynie krótkie wypowiedzi;
-
stosuje
struktury gramatyczno-leksykalne o niskim stopniu złożoności;
-
popełnia
dość liczne błędy gramatyczne, leksykalne, ortograficzne;
-
robi
słabe postępy w nauce.
-
opanował
wiedzę (leksykę i gramatykę) w skali od
71% do 85%. Leksyka obejmuje następujące zagadnienia: człowiek, dom,
szkoła, praca, życie rodzinne i towarzyskie, żywienie, zakupy i usługi,
podróżowanie i turystyka, kultura, sport, zdrowie, nauka, technika, świat
przyrody, państwo i społeczeństwo, elementy wiedzy o krajach anglosaskich
niemieckiego i rosyjskiego obszaru językowego. Gramatyka obejmuje następujące
kategorie: czasownik, rodzajnik, rzeczownik, liczebnik, zaimek, przymiotnik,
przyimek, składnia, słowotwórstwo, przeczenia;
-
ma
zadawalająco opanowane umiejętności odtwarzania i przetwarzania tekstu
słuchanego i czytanego, reagowania językowego, tworzenia tekstu mówionego i
pisanego;
-
operuje
językiem na poziomie dobrej wartości komunikacyjnej;
-
nieznacznie
narusza normę językową;
-
szybko
reaguje na pytania;
-
samodzielnie
formułuje krótkie, ale poprawne wypowiedzi;
-
poprawnie
stosuje struktury gramatyczno-leksykalne;
-
popełnia
drobne błędy gramatyczne, leksykalne, ortograficzne;
-
pracuje
systematycznie;
-
jest
zaangażowany i aktywny.
-
opanował
wiedzę (leksykę i gramatykę) w skali od
86% do 94%. Leksyka obejmuje następujące zagadnienia: człowiek, dom,
szkoła, praca, życie rodzinne i towarzyskie, żywienie, zakupy i usługi,
podróżowanie i turystyka, kultura, sport, zdrowie, nauka, technika, świat
przyrody, państwo i społeczeństwo, elementy wiedzy o krajach anglosaskich,
niemieckiego i rosyjskiego obszaru językowego. Gramatyka obejmuje następujące
kategorie: czasownik, rodzajnik, rzeczownik, liczebnik, zaimek, przymiotnik,
przyimek, składnia, słowotwórstwo, przeczenia;
-
ma biegle
opanowane umiejętności odtwarzania i przetwarzania tekstu słuchanego i
czytanego, reagowania językowego, tworzenia tekstu mówionego i pisanego;
-
potrafi
komunikować się na bardzo dobrym poziomie wartości komunikacyjnej;
-
reaguje
szybko i poprawnie;
-
posługuje
się bogatym słownictwem;
-
stosuje
zróżnicowane struktury gramatyczno-leksykalne;
-
formułuje
dłuższe wypowiedzi nieznacznie odbiegające od normy w sposób swobodny i
samodzielny;
-
udziela
wyczerpujących odpowiedzi na zadane pytania;
-
pracuje
systematycznie;
-
jest
zaangażowany i aktywny.
-
opanował
wiedzę (leksykę i gramatykę) w skali od
95% do 100%. Leksyka obejmuje następujące zagadnienia: człowiek, dom,
szkoła, praca, życie rodzinne i towarzyskie, żywienie, zakupy i usługi,
podróżowanie i turystyka, kultura, sport, zdrowie, nauka, technika, świat
przyrody, państwo i społeczeństwo, elementy wiedzy o krajach anglosaskich,
niemieckiego i rosyjskiego obszaru językowego. Gramatyka obejmuje następujące
kategorie: czasownik, rodzajnik, rzeczownik, liczebnik, zaimek, przymiotnik,
przyimek, składnia, słowotwórstwo, przeczenia;
-
ma biegle
opanowane umiejętności odtwarzania i przetwarzania tekstu słuchanego i
czytanego, reagowania językowego, tworzenia tekstu mówionego i pisanego;
-
potrafi
komunikować się na bardzo wysokim poziomie wartości komunikacyjnej;
-
posiada
bogaty zasób słownictwa, zna różne wyrażenia idiomatyczne i przysłowia;
-
formułuje
rozbudowane wypowiedzi nie odbiegające od normy językowej w sposób swobodny i
samodzielny;
-
udziela
wyczerpujących odpowiedzi na zadane pytania;
-
posługuje
się różnorodnymi konstrukcjami gramatyczno-leksykalnymi;
-
reprezentuje szkołę w etapie okręgowym, uzyskał tytuł laureata lub
finalisty olimpiady językowej
-
pracuje
systematycznie;
-
jest
zaangażowany i aktywny.
Ocenę
celującą uczeń
otrzymuje za sprawdziany (prace klasowe i testy leksykalno-gramatyczne),
sprawdziany, kartkówki oraz różne formy wypowiedzi pisemnej i ustnej tworzone
podczas lekcji i sprawdzające jego wiedzę i umiejętności.