Wymagania edukacyjne do przedmiotu
Trening personalny
dla klasy II D i F
na rok szkolny 2018/2019
Treści nauczania |
Ocena |
||||
Dopuszczający |
Dostateczny |
Dobry |
Bardzo dobry |
Celujący |
|
Dział I. Organizacja pracy na lekcjach treningu personalnego, zasady BHP, program
nauczania,
system oceniania. |
- stosuje zasady BHP, zna wymagania i sposób oceniania stosowane
przez nauczyciela |
||||
Dział
II. Trener personalny i aspekty prawne w zawodzie nauczyciela. |
zna i
potrafi definiować osobę trenera personalnego,
zna czynniki decydujące
bycia fachowym trenerem, |
zna cele
jakimi kieruje
się trener w pracy z klientem, zna zadania jakimi kieruje się trener w pracy z klientem, |
potrafi przeprowadzić wywiad z klientem w celu poznania potrzeb i oczekiwań klienta, rozumie i rozróżnia pojęcia trener a trener personalny, |
zna i rozumie
na czym polega
odpowiedzialność pracy
trenera, zna przepisy prawne dotyczące ewentualnych
roszczeń i odszkodowań
jakie wnosi
klient, |
rozumie znaczenie trener personalny
a trening personalny |
Dział III. Podstawy teoretyczne dotyczące anatomii i fizjologii wysiłku fizycznego. |
- zna i potrafi opisać budowę układu kostnego człowieka - zna i potrafi opisać budowę układu mięśniowego człowieka |
- zna i rozumie czynniki sterowania ruchem ciała człowieka - zna i potrafi klasyfikować ruchy mięśni (zginania, prostowania, przewodzenia
i odwodzenia,
odwracania
i nawracania) |
- zna kolejność spalania
energii podczas wysiłku fizycznego - zna i potrafi klasyfikować wysiłek (aerobowy, anaerobowy, tlenowy i beztlenowy) |
zna sposoby
dostarczania energii podczas i po treningu - potrafi ocenić zmęczenie |
- zna rolę wypoczynku i regeneracji po wysiłku - zna i potrafi określić sprawność fizyczną klienta, |
Dział IV. Metody i zasady treningu indywidualnego. |
- potrafi ocenić potrzeby klienta |
- potrafi przygotować odpowiedni dobór ćwiczeń
wzmacniających do
potrzeb i oczekiwań klienta, |
- potrafi realnie i fachowo ocenić szanse powodzenia współpracy |
- potrafi ocenić
progres kondycji klienta
i zastosować
inne obciążenia, |
- potrafi przygotować
plan treningowy dla konkretnej osoby ( kolega, koleżanka z klasy) |
Dział V. Metody i zasady treningu zdrowotnego. |
- potrafi ocenić potrzeby klienta, |
- potrafi przygotować
odpowiedni
dobór ćwiczeń
wzmacniających do
potrzeb i oczekiwań klienta |
- potrafi realnie
i fachowo ocenić szanse powodzenia współpracy, |
- potrafi ocenić
progres kondycji
klienta i zastosować inne obciążenia |
- potrafi przygotować plan treningowy dla
konkretnej osoby
( kolega, koleżanka
z klasy) |
Dział VI.
Metody i
zasady treningu sportowego. |
- potrafi ocenić potrzeby klienta |
- potrafi przygotować odpowiedni dobór ćwiczeń
wzmacniających do
potrzeb i oczekiwań klienta |
- potrafi realnie i fachowo ocenić szanse powodzenia współpracy |
- potrafi ocenić progres kondycji klienta i zastosować
inne obciążenia |
- potrafi przygotować plan treningowy dla
konkretnej osoby
(kolega, koleżanka
z klasy) |
Dział VII. Metody i
zasady treningu funkcjonalnego. |
- potrafi ocenić potrzeby klienta |
- potrafi przygotować odpowiedni dobór ćwiczeń
wzmacniających do
potrzeb i oczekiwań klienta |
- potrafi realnie i fachowo ocenić szanse powodzenia współpracy |
- potrafi ocenić progres kondycji klienta i zastosować inne obciążenia |
- potrafi przygotować plan treningowy dla
konkretnej osoby
( kolega, koleżanka
z klasy) |
Dział VIII. Podstawy praktyczne polegające na doborze ćwiczeń wzmacniających na poszczególne partie
ciała człowieka. |
|
|
- zna różnorodne formy ćwiczeń
wzmacniających w
zależności
od możliwości
lokalowych i
sprzętowych
( crossfit, tabata, pilates) |
|
- zna, analizuje i potrafi wskazać ćwiczenia
wzmacniające na poszczególny mięsień |
Dział IX. Odpoczynek i regeneracja. |
|
- zna i rozumie znaczenie odpoczynku i regeneracji po obciążeniu fizycznym |
|
- zna różne formy odpoczynku |
|
Dział X. Stretching. |
|
- zna najważniejsze cele |
- zadania i
formy stretchingu |
- rozumie znaczenie stretchingu przed i po treningu |
- rozumie i dostrzega konieczność
uświadamiania klientom potrzebę
wykonania stretchingu |
Dział XI. Dieta. |
- zna zadania racjonalnego odżywiania |
- zna zasady piramidy żywieniowej |
- potrafi wymienić składniki żywieniowe zawarte w pożywieniu |
- potrafi i zna zasady wykonania płynów izotonicznych |
- potrafi przygotować dietę dla konkretnej osoby |
Opracowała: Ewa Lambryczak