Szkolna wycieczka do Londynu.

W dniach 24-30 marca uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w siedmiodniowej wycieczce do Londynu.

Nasz autokar wyruszył z Poznania w godzinach popołudniowych. Przekroczyliśmy kolejno granice Niemiec, Holandii i Belgii, aby nad ranem kolejnego dnia przejechać Eurotunelem z Calais we Francji do Anglii i rozpocząć zwiedzanie od Królewskiego Obserwatorium Astronomicznego w Greenwich.

Następnie odbyliśmy podróż statkiem po Tamizie dopływając do mostu Tower Bridge, skąd rozpoczęliśmy zwiedzanie Tower of London.

Kolejny dzień zaczął się od spaceru po dzielnicy City of Westminster. Zobaczyliśmy Pałac Westminster i Opactwo Westminster, obejrzeliśmy uroczystą zmianę warty Strażników Konnych na Placu Defilad, by wreszcie móc podziwiać uroki jednego z piękniejszych parków Londynu St James Park. Dalej nasza trasa prowadziła przez Pałac Buckingham do National Museum Gallery, gdzie mogliśmy obcować ze sztuką malarską na najwyższym światowym poziomie.

W środę rozpoczęliśmy zwiedzanie wizytą w Tate Modern. Wjechaliśmy na taras widokowy, aby móc po raz pierwszy tego dnia podziwiać panoramę Londynu. Następnie przeszliśmy po pieszej kładce na Tamizie – Millenium Bridge i odbyliśmy przejażdżkę słynnym kołem diabelskim – London Eye, skąd mogliśmy ponownie podziwiać przepiękną panoramę miasta. Dzień zakończyliśmy zwiedzaniem Muzeum Historii Naturalnej.

Czwartek rozpoczęliśmy wspinaczkę po 627 schodach prowadzących na kopułę Katedry Św. Pawła. Odwiedziliśmy Galerię Szeptów (Whispering Gallery), następnie dotarliśmy do Borough Market – najsłynniejszego targu w Londynie.  Kolejnym punktem naszej wyprawy był Leadenhall Market – kryty dachem pasaż pełniący w filmie o Harrym Potterze funkcję części ulicy Pokątnej.

Później mieliśmy możliwość zatopić się w klimat londyńskiej finansjery w nowoczesnej dzielnicy City. Poznaliśmy także historię najwyższej wolnostojącej kolumny na świecie – Monument, upamiętniającej słynny londyński Wielki Pożar z 1666 roku.

Ostatniego dnia – w piątek – opuściliśmy Londyn, by udać się do miasta Oxford znanego przede wszystkim jako siedziba Uniwersytetu Oksfordzkiego, najbardziej renomowanej uczelni w Wielkiej Brytanii, wysoko cenionej w Europie i na świecie. Następnie udaliśmy się do kompleksu tematycznego Warner Bros. Studio – The Making of Harry Potter.

Wycieczka sprawiła dużo radości zarówno uczniom, jak i opiekunom. Była okazją do wielu niezapomnianych wrażeń, zdobycia wiedzy z zakresu kultury, historii i obyczajów Anglii, a przede wszystkim, z racji gościny u rodzin angielskich, świetną okazją do ćwiczenia umiejętności językowych w naturalnych, życiowych sytuacjach dnia codziennego.

Wszystkich, którzy przegapili wycieczkę w tym roku, zapraszamy do udziału w 2020!

bffebfa7-8c07-4c8c-a3ec-2606f8b0998dIMG_1916IMG_5132IMG_5235IMG_2604IMG_2437IMG_2156IMG_2056Hap2lprESWSOSnnTBQe29gf4fb84f9-abce-494b-9443-acd1996dea6120190329_162027IMG_2652IMG_2657

Tekst przygotowała Małgorzata Bednarek.